Hartholt AudioVideo aan de Wilhelminasingel sluit dit jaar nog haar deuren, zo meldt Dagblad de Limburger.

Het familiebedrijf was 60 jaar actief in Weert. Het echtpaar heeft besloten haar deuren te sluiten vanwege omzetdaling en de invloed van internetverkopen. Half september raakte de eigenaar nog ernstig gewond na een val in het pand. Deze val heeft niets te maken met de sluiting. De sluiting was al eerder dit jaar gepland.

Hartholt was jarenlang een begrip voor Weert en was bij veel mensen bekend als kwalitatief hoogwaardige speciaalzaak. De eerste reacties na het uitkomen van het bericht op internet waren bedroefd. Donderdag wordt gestart met de opheffingsverkoop. Via de website worden al dagelijks ‘Dagkrakers‘ aangeboden.

Lees meer in de papieren of digitale krant van Dagblad de Limburger.

19 REACTIES

  1. Jammer dat er wederom een begrip in Weert zijn deuren moet sluiten. Helaas blijven er geen speciaalzaken meer over. Dit is echter onze eigen schuld omdat we allemaal liever een tientje minder dan meer uitgeven. Jammer, ze boden goede service en advies.

  2. Ik weet niet of het een kwestie van willen is. Er is steeds minder te besteden. Elke dag weer sluiten zelfstandige gedwongen de deuren.

  3. Wij kochten wel altijd bij Hartholt. Kwaliteit en service gaat voor prijs. Helaas zijn de meeste mensen zo gierig dat ze nog geen tientje extra over hebben in ruil voor bijna onvoorwaardelijke service.

    Maar dan mag dat Media Markt volk straks niet meer klagen als ze eens merken hoe walgelijk de Media Markt haar klanten behandeld!

  4. Het gaat hier niet om een tientje duurder, van de kabels moeten ze het niet hebben. vergelijk een tv of iets dergelijks en je hebt het over een paar honderd euro meer.
    Ze komen hem nog installeren, allemaal top die service maar
    Mensen kunnen tegenwoordig zelf veel of googlen indien zich een probleem voor doet.
    Ik denk dat het niets met gunnen te maken heeft maar je kunt je geld maar 1x uitgeven.

  5. Vooropgesteld: het is triest als zaken vooral de kleinere speciaalzaken in Weert de deuren moeten sluiten. Dan wordt Weert dadelijk echt zo’n 13- in- een- dozijn- ketenstad. Niets bezonders voor gasten om Weert aan te doen als shopstad.

    Maar sorry, Hartholt vond ik echt een mindere zaak. De medewerkers waren vriendelijk en klantgericht maar de eigenaar niet, ik vond hem zelf schurkachtige trekken vertonen. Ik heb daar ooit een camrecorder gekocht. Hier wilde ik een extra accu bij…die deed hij er bij, vanachter zijn balie, maar hij scheurde het apparaat al uit de verpakking en stopte hem in de tas. Omdat de accu die in het apparaat zat er al inzat, heb ik deze thuis opgeladen en ben daarmee gaan filmen. Na tig tijd, toen die bewuste accu leeg was, wilde ik de nieuwe gebruiken en toen zag ik pas dat dit een heel ander type was…maar dat was een hele tijd later….dus ruilen of geld terug kon niet meer…en daarbij hij zat niet in de orginele verpakking meer….Okee, je kan zeggen goedgelovig van mij…maar in zo’n zaak die zich professioneel noemt, verwacht je dat soort praktijken niet. Ik heb het hier over z’n 6 jaar geleden. Volgens mij was het voor de eigenaar toen al begonnen……het traject van economisch minder…

  6. hoe dan ook het blijft jammer..weer een kleintje die het tegen de grote concerns moeten af leggen…zeg je hartholt dan zeg je weert..

  7. Sorry Wieërtlandenaer, Media Markt behandelt zijn klanten super! 2x klacht en super opgelost.Goede ervaring dus.En ja wij moeten ook op de kleintjes letten dus lang leve Media Markt.Sorry Hartholt,neemt niet weg dat het jammer is.

  8. Ik kocht bij Hartholt altijd (meer dan 25 jaar) tv’s en videoapparatuur. Wie denkt dat de grote concerns per definitie goedkoper zijn, komt bedrogen uit. Ook Hartholt had altijd leuke aanbiedingen, met daar bovenop een uitstekende service.
    Sterkte voor de familie en het personeel dat er vaak al jaren lang werkt.

  9. Theaj… Bakker Gonne Bertje , Paquee en Rieemers bestoan aug nieet mieer…….
    De wiereldj verangertj elk daag minse…!!

  10. Jao zjuust!!!! slumme henderik

    ut es triest dét dae zaak de deur mot sloeéte mer . . .

    vae kinne er toch niks aan doon!!

  11. Jammer, maar het getuigd van kracht als je als ondernemer dit soort beslissingen kunt en durft te nemen.

    Ik kan de druk van grotere bedrijven als Mediamarkt wel voorstellen, maar de kracht van internet komt daar nog eens bovenop.

    Ik hoop dat de directie en medewerkers van Hartholt snel een nieuwe uitdaging vinden waarin ze ook weer hun passie kunnen laten zien.

  12. Ik heb diep respect voor het feit dat het echtpaar Hartholt zelf het moeilijke besluit heeft genomen om er mee te stoppen. Het heeft geen zin om maar door te blijven gaan wanneer de financiële resultaten almaar achteruit gaan. Hoeveel ondernemers zijn er niet, die hoewel ze weten dat het vechten tegen de bierkaai is, stug door blijven gaan, uiteindelijk failliet gaan en vele schuldeisers met lege handen achterlaten, welke vervolgens op hun beurt ook in de problemen terechtkomen?
    Nogmaals diep respect en ik wens dhr. Hartholt een voorspoedig herstel toe.

  13. Service, tja service. Bij een wasmachine is dat nog wel van belang maar op audio en video heb je een jaar garantie en daarna kan het beter de container in. De ontwikkelingen gaan beovendien zo snel met allemaal ingewikkelde connected systemen. Je houdt een handje vol a-technische klanten over die met steeds ingewikkeledere vragen komen omdat ze wel alles willen kunnen.

    Daaarnaast heb je nog een handje vol freaks die veel geld uit geven aan een audio set maar daar is Harthold te klein voor en die reizen net zo makkelijk naar Groningen voor een luistersessie.

    Ik hoop dat ze op tijd gestopt zijn en er nog wat aan over houden.

  14. Een ander type.
    En dan moeten we jouw maar geloven.

    Je hebt een 1700mhp gekregen en er zat een 1200mhp in?? Hij was dus eigenlijk beter?
    Is dat wat je bedoelt met ander type?

    Je vroeg er een extra accu bij. Die heb je dus gratis gekregen omdat je er naar vroeg? Je kreeg dus korting op je camcorder. En nu ben je niet tevreden over de hoogte van de korting?
    Voor je iemand beschuldigd moet je wel even met iets meer komen. Persoonlijk vind ik dat een mooie service. En hij word nog uit de verpakking gehaald voor je.
    Of wou je hem ruilen en bedragje x terug krijgen of evt. bijbetalen want de korting was niet zoals gewenst.
    Hoe je dit ook draait. Ik vind dat je hier het paard in de bek kijkt.

    Als je zelf een accu moest kopen, tijdens het besluiten van de koop krijg je de betrouwbare info.
    Ze worden in dezelfde fabriek gemaakt.
    Dezelfde materialen U vraagt merk x. Die heb ik hier 50E. Hier heb ik merk Y voor 35E. Legde je dan 50e neer

    Mijn vader kende de Hartholts. Ik ben een schurk. Klopt. Maar Emile die lijkt wat dat betreft nog het meest op zijn vader. En dan vind ik het woord rechtvaardig of eerlijk daar veel beter bij passen. Schurken gewoon echt niet.
    Ik heb nooit voor ze gewerkt. Dat zegt al genoeg. Echter met liefde je die 15e uit je zak geklopt. Mijn idee van rechtvaardig is dan ook heel anders.
    :piraat

Comments are closed.