Stadhuis 23 april in gebruik

Vanaf woensdag 23 april start de dienstverlening in het nieuwe stadhuis aan de Wilhelminasingel 101. Je kan nog tot en met vrijdag 18 april (Goede Vrijdag) aan de Beekstraat terecht. Op dinsdag 22 april is de gemeente gesloten in verband met de verhuizing.

In het nieuwe stadhuis kunnen inwoners bij de publieksbalies uitsluitend terecht op afspraak. Dit heeft een aantal voordelen voor de klant: kortere wachttijden en altijd de juiste medewerker voor de afhandeling van de vraag aanwezig. De klant en zijn vraag staan centraal.

Het maken van een afspraak geldt voor alle gemeentelijke producten. De afspraken worden gepland tijdens de openingstijden van het stadhuis. Je vindt de actuele openingstijden op www.weert.nl/contact. Er is één uitzondering: voor het afhalen van een paspoort, identiteitskaart en rijbewijs hoef je geen afspraak te maken. Je kan hiervoor tijdens de openingstijden terecht bij de receptie in de hal van het stadhuis. Met deze nieuwe servicenormen werkt de gemeente verder aan de kwaliteit van de dienstverlening.

Afspraak maken
Inwoners kunnen afspraken maken via de website, telefonisch of aan de receptie. Binnen drie werkdagen kan men terecht. De maximale wachttijd is straks in 90% van de afspraken slechts 5 minuten, gerekend vanaf de daadwerkelijke afspraaktijd.

Dependance Stramproy
Voor de dependance Burgerzaken in Stramproy verandert voorlopig niets. Bezoekers kunnen daar zonder afspraak terecht op dinsdag en vrijdag tussen 14.00 en 17.00 uur.

Voordelen
De nieuwe werkwijze heeft niet alleen voordelen voor de klant maar ook voor de gemeentelijke organisatie. Het personeel kan beter worden ingepland waardoor minder personeel nodig is.

Gemeentearchief en milieustraat
Het gemeentearchief blijft in het huidige stadhuis aan de Beekstraat. De openingstijden van het archief veranderen niet. Het gemeentearchief en de milieustraat zijn op dinsdag 22 april wel geopend.