Foto’s – De brandweer van Stramproy is zaterdag omstreeks 7.50 uur gealarmeerd voor een buitenbrand aan de Tungeler Dorpsstraat in Tungelroy.

Ter plaatse was er flinke rookontwikkeling waargenomen bij een woning aan de straat. De rook was afkomstig van een bloembak naast de voordeur van de woning dat waarschijnlijk werd veroorzaakt door kortsluiting in een elektriciteitskabel.

Het zand uit de bloembak werd verwijderd, natgespoten en afgevoerd. De rook was ook al in de woning getrokken. Dankzij het tijdig constateren en handelen werd erger voorkomen.