Ervaringen van patiënten geven input om de zorg- verlening verder te verbeteren, zo redeneert SJG Weert. Daarom brengt het wervingsteam van Zorgkaart Nederland op 16 december een bezoek aan Weert.

De hele middag is het team aanwezig in de centrale hal om patiënten en bezoekers naar hun ervaring te vragen. De reacties geven SJG Weert belangrijke informatie en zijn voor andere patiënten na te lezen op zorgkaartnederland.nl.

Al enige tijd roept SJG Weert patiënten actief op om een waardering te plaatsen op Zorgkaart Nederland. Het ziekenhuis heeft daarbij bewust gekozen voor een onafhankelijke website die voor iedereen toegankelijk is. Hiermee moet het makkelijker voor patiënten zijn om feedback te geven en zijn de uitkomsten voor iedereen zichtbaar.

Margriet Nouwen, manager Kwaliteit en Veiligheid binnen SJG Weert legt uit wat de bedoeling is: “Patiënten worden uitgenodigd om een reactie te plaatsen op Zorgkaart Nederland. Dat doen we via posters, onze eigen website en kaarten die worden meegegeven na een bezoek aan de polikiniek of na een opname. Via Zorgkaart Nederland kunnen patiënten zelf een zogenaamde waardering invullen, maar ook de ervaringen van andere patiënten lezen. De input die we daaruit krijgen, gebruiken wij weer om onze zorg en dienstverlening verder te verbeteren. Het is een win-win-situatie.”

De komst van het wervingsteam moet de mogelijkheden van Zorgkaart Nederland extra onder de aandacht brengen.

4 REACTIES

  1. Deze zorgkaart is ervoor bedoelt, dat mensen een goede arts-keuze of ziekenhuis-keuze kunnen maken.

    Omdat jij de zorgkaart niet kent of gebruikt, betekent niet, dat het flauwekul is …

Comments are closed.