Foto’s – Vanochtend zijn ruim 10.000 handtekeningen overhandigd aan de Tweede Kamer in Den Haag. De handtekeningen waren ingezameld vóór bereikbaarheid en tégen de overlast van de files op de A2 tussen Weert en Eindhoven.

Vrijwilligers en bestuurders van het ‘Platform A2’ hebben de afgelopen maanden flink actie gevoerd met 10.322 handtekeningen als resultaat. Statenlid Anton Kirkels bood de petitie aan aan de vaste Kamercommissie van Infrastructuur en Milieu. Ook wethouder Carola Meuwissen van Cranendonck was aanwezig bij de overhandiging. Tevens waren de fractie en bestuur van de VVD Weert aanwezig evenals andere vertegenwoordigers van het Platform A2 (Weert, Nederweert, Cranendonck, Heeze-Leende, Leudal).

67% van de ondertekenaars kiest voor spitsstroken, 24 % voor drie rijstroken en 9% had geen keuze doorgegeven. De Tweede Kamer vergadert vandaag verder over de mogelijke toekomst van de A2 tussen Eindhoven en Weert.

Bekijk foto’s van de overhandiging.

Ingestuurde bijdrage van Joey Engelen

8 REACTIES

  1. Ik Betwijfel op het een oplossing is en ben dan ook benieuwd waar het vastloopt als we een rijbaan extra hebben. Ik gok bij Leenderheide. Ach ja, dan hebben we wel mooi 3 rijbanen file! 😉 Hopelijk is mijn twijfel onterecht en kan ik in de toekomst ook eens na half 7 thuis vertrekken hahaha.

  2. Let op!!! Kijk wie zich daarvoor heeft ingezet. Had zich ook ingezet voor de Poort van Limburg en kijk wie er voor de kosten moet opdraaien. Die grote meneer bemoeit zich alleen met projecten om stoer mee te doen, maar als het fout gaat, geven ze niet thuis. En dan stemmen we zo iemand ook nog in de provinciale staten. Hoe dom kunnen mensen zijn? :boos :boos :boos

  3. Laat nou precies vandaag een onderzoek naar buiten zijn gekomen, over de kosten voor het bedrijfsleven, tav files in Nederland.
    In het grafiekje in de volgende link
    http://www.nu.nl/ondernemen/4170045/files-a58-kostten-bedrijfsleven-meest.html
    blijkt dat de A58 tussen Breda en Eindhoven met 8,4 miljoen het bedrijfsleven het meeste kost.
    Ergens op een twaalfde plaats staat de A2 (bij Eindhoven) tussen “de Hogt”en “Leenderheide” met een kosttenpost van 3,2 miljoen.

    In dit zelfde grafiekje komt bij de eerste 20, de A2 (Maastricht)Weert – Eindhoven, niet eens voor.
    Het zou mij verwonderen als de A2 Weert – Eindhoven voorrang zou krijgen boven de 20 snelwegen uit het bovenstaande onderzoek.

  4. Ik betwijfel het ook. Het verlagen van de maximumsnelheid zal ook de capaciteit verhogen of tenminste het aantal kop-staartbotsingen verminderen, want dan kunnen de auto’s dichter en veiliger op elkaar rijden. Misschien met gemiddelde-snelheidcamera’s erbij, ook op de afritten, voor de handhaving. Ik denk dat de camera’s zichzelf snel zullen terugverdienen.

  5. elke automobilist welke in de file staat zou zichzelf eens af moeten vragen of hij of zij zich niet op het verkeerde moment van de dag probeert te verplaatsen :car :car :car :car :car :car :car :car :car :car :car :car :car :car :car

Comments are closed.