Foto via @IbrahimDoslu (twitter)

Bij het NS-station in Weert zijn een aantal fietsenrekken nodig toe aan onderhoud.

Ibrahim Doslu stuurde op 15 januari een tweet met foto’s van de defecte stalling naar ProRail. Die tweet had effect. ProRail reageerde diezelfde ochtend nog en beloofde er mee aan de slag te gaan en een terugkoppeling te geven.

Deze week kwam ProRail inderdaad met een terugkoppeling: “De rekken worden in de komende 2 weken nagelopen en geserviced”. Het doorgeven van klachten heeft dus daadwerkelijk effect. Denk daarbij aan het spreekwoord ‘wat niet weet wat niet deert’.

Overigens handelt de gemeente Weert ook op klachten via twitter. De meldingen van bijvoorbeeld defecte lantaarnpalen (met nummer) of afvaldumpingen worden netjes via de digitale snelweg afgehandeld.

5 REACTIES

  1. Triest, blijkbaar moet je eerst activist worden om een antwoordt te kunnen krijgen.

    De slechte staat van de fietsrekken, waar er toch al te weinig van zijn is al 2 maanden geleden doorgegeven via [email protected] zonder enig resultaat een ontvangstbevestiging zou prettig geweest zijn maar zelfs dat zit er niet in.

  2. Dit had de gemeente ook kunnen doen zij zijn al 2 maanden geleden op de hoogte gebracht van de slechte staat van de rekken. Bovendien is er nog steeds het plaats gebrek aan de zijde van de Sint Maartenslaan. Dit is nu al 1 1/2 jaar bekend maar men doet er geen fluit aan die borden die er hangen hebben geen nut zonder handhaving dus ga handhaven of zorg voor meer plekken.

  3. Wanneer wordt er bij de hema eens iets aan die enorme fietsenchaos gedaan by the way? Echt dat is daar zo’n enorme chaos.

Comments are closed.