De Vraagwijzer vervult al jarenlang een belangrijke informatie- en adviesfunctie voor de inwoners van Weert op het gebied van wonen, welzijn en zorg. Sinds 1 juli 2015 is De Vraagwijzer gevestigd in de publiekshal van het stadhuis. B&W heeft onlangs besloten dat de vier vaste medewerkers van De Vraagwijzer, die nog in dienst zijn van Punt Welzijn, over te nemen. Daarmee blijft de kennis en expertise en vertrouwdheid met de inwoners behouden.

Bij De Vraagwijzer werken nu 7 medewerkers. Het afgelopen jaar is de toeloop namelijk verdubbeld. Sinds 1 juli 2015 kunnen inwoners ook voor vragen en advies over werk en inkomen en schulddienstverlening terecht bij De Vraagwijzer. Wethouder Paul Sterk is blij met het stijgende bezoekersaantal: “Het is belangrijk dat we onze inwoners op een laagdrempelige manier de helpende hand kunnen bieden. Goed ook om te zien dat de mensen de weg naar De Vraagwijzer weten te vinden en dat er steeds meer gebruik van wordt gemaakt.”

Nieuw logo en frisse huisstijl
De Vraagwijzer heeft ook een nieuw logo en een opvallende huisstijl gekregen. Daarmee is de informatie van De Vraagwijzer voor de inwoners nog beter herkenbaar. De Vraagwijzer is immers het loket voor alle vragen over wonen, welzijn, zorg, werk en inkomen. Dinsdag 30 augustus is de nieuwe huisstijl onthuld.

Verbinden
De medewerkers van De Vraagwijzer helpen en ondersteunen inwoners vanuit hun brede
expertise op het gebied van het sociale domein. Ze kennen de weg binnen de gemeente en de professionele organisaties. Ook zijn ze op de hoogte van actuele landelijke regelgeving. Daarnaast helpt De Vraagwijzer bij praktische zaken, bijvoorbeeld met het invullen van de juiste formulieren en het schrijven van brieven.

De Vraagwijzer als centrale toegang
Sinds 2015 is de verantwoordelijkheid van de gemeente bij de ondersteuning van haar inwoners uitgebreid. De gemeente moet zorgen voor een algemene voorziening waar iedereen terecht kan voor informatie en advies. Op dit gebied is De Vraagwijzer, voorheen een onderdeel van Punt Welzijn, al jarenlang een begrip. Door De Vraagwijzer te integreren in de gemeentelijke organisatie kunnen krachten samengebundeld worden. Met als resultaat verdere verbetering van de dienstverlening.

http://www.weert.nl/devraagwijzer

1 REACTIE

  1. Volgens mij zijn ze bij de gemeente nu helemaal de weg kwijt.

    Als ik op de link http://www.weert.nl/devraagwijzer klik krijg ik eigenlijk helemaal niets.

    Van een nieuwe huisstijl is absoluut geen sprake, het is de site van de gemeente met een frame in frame met daarin een hoop info en een website die verwijst naar de site waar ik al op zit?

Comments are closed.