De T-splitsing Maaseikerweg – Beatrixlaan werd in 2013 opnieuw ingericht nadat het rioolstelsel was aangepast. Echter zijn bij de herontwikkeling van de T-splitsing fouten gemaakt op de tekentafel. Het vernieuwde verkeerspunt wordt als onveiliger ervaren en vrachtwagens en bussen kunnen hun draai niet maken.

Dat het verkeerspunt opnieuw aangepakt zal worden is een feit. Dit zal op z’n vroegst eind 2017 zijn. Er wordt nog volop gediscussieerd over de definitieve oplossing. Het college van burgemeester en wethouders stelt een aangepaste T-splitsing voor. Dat zou veiliger en goedkoper zijn. Echter buurtbewoners zijn het daar niet mee eens en willen een rotonde met deels gescheiden fietsstroken. De gemeenteraad stelde vervolgens voor om de voor- en nadelen op een rij te zetten (zie onderstaand rapport).

Op 29 september zal de T-splitsing onderwerp van gesprek zijn tijdens de gemeenteraadsvergadering. Dan wordt er een definitief besluit genomen.

De uitvoering van de werkzaamheden kunnen op zijn vroegst eind 2017 starten. De reden hiervoor is dat in het vierde kwartaal van 2016 het Kennis en Expertise Centrum (KEC) aan de Beatrixlaan wordt gerealiseerd en de kruising Beatrixlaan – Maaseikerweg deel uitmaakt van de route van het bouwverkeer. De bouwtijd van het KEC is circa 1 jaar. De werkzaamheden uitvoeren voorafgaand aan de bouw van het KEC is niet mogelijk omdat het ontwerp nog ‘bestekmatig’ uitgewerkt moet worden en de benodigde (kap)vergunningen aangevraagd moeten worden.

Lees het rapport over de voor- en nadelen (PDF):
http://iwdg.nl/2bCxUty

4 REACTIES

  1. Dit kruispunt begint op het stationsplein en de Poort te lijken. Dit kost de inwoners bakken met geld. Kunnen de verantwoordelijken zo snel mogelijk opstappen aub ?

  2. Als het net zo een aanfluiting wordt als de kruising st Joseflaan Victor de stuersstraat dan laat het snel zijn zoals het is. Plannen afspraken worden compleet aan de kant geschoven het werk maar gedeeltelijk uitgevoerd parkeervakken die voor de helft onder het fietspad liggen en waar auto’s dus voor de helft in het vak staan en voor de helft op het veel te brede fietspad staan het is er zelfs onveiliger op geworden en dat voor maar een luttige 70.000 euro. Met een pot rode en witte verf had Litjens het zelfde kunnen bereiken. Het zou mooi zijn als de onderste steen ook in Weert eens boven water gehaald zou worden, Weertenaren word eens wakker en laat u niet langer voor de gek houden.

  3. Het enige probleem zijn de verkeersgeleiders. Wat je nu gaat krijgen is een rotonde die te klein is voor vrachtwagens (bv verhuiswagens) en de zoveelste plek waar fietsers / bromfietsers denken dat ze altijd voorrang hebben omdat er een rode strook is.

Comments are closed.