De T-splitsing Maaseikerweg – Beatrixlaan werd in 2013 opnieuw ingericht nadat het rioolstelsel was aangepast. Echter zijn bij de herontwikkeling van de T-splitsing fouten gemaakt op de tekentafel. Het vernieuwde verkeerspunt wordt als onveiliger ervaren en vrachtwagens en bussen kunnen hun draai niet maken.
Dat het verkeerspunt opnieuw aangepakt zal worden is een feit. Dit zal op z’n vroegst eind 2017 zijn. Er wordt nog volop gediscussieerd over de definitieve oplossing. Het college van burgemeester en wethouders stelt een aangepaste T-splitsing voor. Dat zou veiliger en goedkoper zijn. Echter buurtbewoners zijn het daar niet mee eens en willen een rotonde met deels gescheiden fietsstroken. De gemeenteraad stelde vervolgens voor om de voor- en nadelen op een rij te zetten (zie onderstaand rapport).
Op 29 september zal de T-splitsing onderwerp van gesprek zijn tijdens de gemeenteraadsvergadering. Dan wordt er een definitief besluit genomen.
De uitvoering van de werkzaamheden kunnen op zijn vroegst eind 2017 starten. De reden hiervoor is dat in het vierde kwartaal van 2016 het Kennis en Expertise Centrum (KEC) aan de Beatrixlaan wordt gerealiseerd en de kruising Beatrixlaan – Maaseikerweg deel uitmaakt van de route van het bouwverkeer. De bouwtijd van het KEC is circa 1 jaar. De werkzaamheden uitvoeren voorafgaand aan de bouw van het KEC is niet mogelijk omdat het ontwerp nog ‘bestekmatig’ uitgewerkt moet worden en de benodigde (kap)vergunningen aangevraagd moeten worden.
Lees het rapport over de voor- en nadelen (PDF):
http://iwdg.nl/2bCxUty
4 reacties
Bekijk reacties