Budel/Hamont-Achel – Foto’s – De brandweer van Budel heeft maandagavond de Belgische brandweer uit Bree en Neerpelt ondersteund bij het blussen van een woningbrand in het Belgische Hamont-Achel.

In de keuken van een woning aan de Jaak Ballingsstraat was brand ontstaan. De brand zorgde voor flinke rookontwikkeling die ook bij de buren binnendrong. De bewoners en de buren wisten zichzelf in veiligheid te brengen.

De brand was snel onder controle, desondanks liep de keuken flinke schade op. De brand was zo hevig dat de plastic schrootjes aan het plafond gesmolten waren. De woning is geventileerd, maar zal voorlopig onbewoonbaar zijn.