Hypotheekadviseur Saskia genomineerd voor landelijke award

10 min. leestijd

Ze is ‘gewoon’ hypotheekadviseur, Saskia Geenen van ‘Gewoon bij Saskia’. Maar zo gewoon blijkt ze niet te zijn, want ondanks dat ze haar eigen kantoor pas twee jaar geleden opende, is ze nu al genomineerd voor een landelijke award.

Hypotheekheldin

“Ik heb in 2023 twee kantoren verkocht in Nijmegen; daar waren we met tien man in totaal en ook dat heb ik vanuit het niets opgebouwd. Twee jaar geleden besloot ik echter om als jonge vrouw, wat toch al best uniek is in deze branche, opnieuw te beginnen. In mijn uppie, in mijn eigen regio”, aldus Saskia.

Ze helpt klanten met hun hypotheekaanvraag voor de aankoop van een eerste of tweede woning, of een verbouwing of verduurzaming. Of klanten nu in loondienst zijn of zelfstandig werken, Saskia probeert ze allemaal op haar eigen manier te helpen. Saskia: “Dat is de reden dat ik geen personeel heb en dat ook niet wil: de klant heeft altijd contact met mij, de doorloop van dossiers gaat razendsnel en ze weten precies waar ze aan toe zijn. Ik merk dat mensen in deze tijd toch steeds naar die rechterhand aan het zoeken zijn die samen met hen dit traject doorloopt.”

Gewoon bij Saskia

Voor Saskia is het heel normaal wat ze doet, vandaar ook haar bedrijfsnaam ‘Gewoon bij Saskia’. “Dat is ook een beetje het gekke eraan, want voor mijn gevoel doe ik niets geks. Blijkbaar ben je echter toch een uitzondering wanneer je altijd bereikbaar bent, de klant aan de hand meeneemt en hem ontzorgt wat betreft hypotheek én verzekeringen”, zo legt Saskia uit. Zelf zet ze altijd dat stapje extra om het onderste uit de kan te halen voor haar klanten: “Ik doe heel veel complexe dossiers waarvan anderen zeggen dat er niets in mogelijk is. Ik ga dan op onderzoek uit om na te gaan waar de ruimte zit om wél iets mogelijk te maken. De manier waarop ik zo toch iets voor elkaar krijg voor een klant, blijft hen voor altijd bij.”

Dat merkt Saskia goed aan de reacties die ze krijgt nu ze is genomineerd voor een landelijke award: “Ik word echt overladen met berichtjes als ‘Je verdient het!’ en ‘Je hebt ons zo goed geholpen!’. Dat is eigenlijk nog wel het leukste aan dit traject. Ik ben nu al een winnaar, want dit soort reacties zijn goud waard. Als je je dan ook nog eens minimaal derde van Nederland mag noemen, terwijl je ziet hoeveel adviseurs er hier rondlopen, dan is dat een enorm compliment.”

Advies Awards

Saskia is namelijk genomineerd voor de Advies Awards, in de categorie Starters. “Voor die award word je aangedragen door zogenaamde ‘spotters’. Zij lopen rond om na te gaan wie het anders doet in onze branche en dragen die kantoren voor; dat waren er dit jaar geloof ik rond de 160. Na meerdere stemrondes door de spotters zijn er uiteindelijk 12 kantoren overgebleven, in 4 categorieën. Nu gaan ze na wie de eerste plek verdient per categorie. Daarvoor heb ik eerst een eigen verhaal moeten indienen, vervolgens een video moeten insturen en aansluitend loopt er tot en met 18 september een stemronde. Op 24 september moet ik live pitchen voor een jury en op 8 oktober is de prijsuitreiking. Spannend!”

Dat ze zo ver zou komen, als één van de drie genomineerden in haar categorie, had Saskia niet verwacht. Ze wil graag uniek zijn, een frisse wind door haar branche laten waaien en toegankelijk blijven voor haar klanten, maar dat dat nu al zo opgepikt zou worden, kwam toch als een verrassing. “Blijkbaar doe ik iets wat anderen niet doen, en dat zorgt ervoor dat ik sta waar ik nu sta. Voor mij is dat echt wel een bekroning voor het werk wat ik doe en de keuze die ik twee jaar geleden heb gemaakt”, aldus de trotse hypotheekadviseur.

Frisse wind door de branche

Saskia is van mening dat de branche eraan toe is om opgeschud te worden, en draagt daar op haar manier graag een steentje aan bij. “Er is weinig jonge aanwas in de branche die het vak ambieert, terwijl het naast een complex vak, ook een heel erg leuk vak is. Je bent constant met klanten bezig en bouwt samen met hen aan hun toekomst. Daarom vind ik het heel belangrijk dat er kwalitatief goede informatie online staat. Ik zet alles op alles om daarvoor te zorgen, omdat ik het beste met mijn klanten voor heb. Stel dat je als starter bijvoorbeeld in de krant leest dat je € 90.000 spaargeld moet hebben om een woning te kunnen kopen, dan begin je toch niet eens aan je zoektocht als je dat geld niet op de plank hebt liggen? Nou, de starters die bij mij komen hebben echt geen € 90.000 liggen en dat hoeft ook helemaal niet, hoor!”

Hoe het dan wél zit, dat legt Saskia uit op onder andere social media: “Met name op LinkedIn ben ik enórm gegroeid, maar ik richt me ook op de toekomst. We zitten al jaren in een goede markt; stel die markt zakt een keer in, hoe kom ik dan aan mijn klanten? De starter op de woningmarkt, die zit op TikTok, volgt Instagram en kijkt YouTube-filmpjes. Die rijdt niet naar de stad om te kijken welke lokale hypotheekadviseur daar zit; dat is verleden tijd. Vandaar dat ik overal zichtbaar en middels mijn podcast zelfs hoorbaar ben: ik probeer ervoor te zorgen dat mijn klanten mij op allerlei manieren kunnen vinden.”

Altijd bereikbaar

Met succes, zo blijkt. De klanten blijven maar binnenstromen en de positieve reviews stapelen zich in rap tempo op. Tóch heeft iedere klant het gevoel dat hij Saskia helemaal voor zichzelf heeft. Het lijkt alsof ze 24 uur per dag, 7 dagen per week aan het werk is, maar ondertussen runt ze ook nog een gezin. “In de avonden werk ik in principe niet en in de weekenden zo min mogelijk. Maar een kort berichtje om te laten weten dat ik terugkom op de vraag van mijn klant, geeft hem toch het gevoel gezien en gehoord te worden”, legt Saskia uit. “Daarnaast zet ik heel veel AI in, wat in mijn branche nog weinig wordt gedaan. Mijn backoffice is volledig door AI gestroomlijnd, waardoor ik geen personeel aan hoef te nemen én ik na een geslaagd bod zo snel te werk kan gaan dat ik een hypotheek soms al in drie dagen rond heb. Dat bespaart me de tijd die ik dan weer kan steken in het contact met mijn klanten en mijn online zichtbaarheid.”

Dat contact tussen Saskia en haar klanten stopt bovendien niet na het afronden van de hypotheekaanvraag. “Na de afspraak met de notaris neem ik contact met hen op, een jaar én drie jaar later stuur ik een kaartje, als ze jarig zijn krijgen ze een berichtje en wordt er een kindje geboren dan stuur ik een cadeautje. Zo blijf ik constant met mijn klanten in contact en dat zorgt er naast een leuke band ook voor dat velen van hen terugkomen.”

Meer over Saskia

Figuurlijk dan, want als klant van Saskia hoef je niet eens naar haar toe te komen. “Hoewel het meeste contact digitaal verloopt, bezoek ik mensen In Weert en omstreken graag aan huis. Zo hoeven zij geen oppas te regelen of kan het op een tijdstip dat hen past – in de pauze tijdens het thuiswerken bijvoorbeeld. Dat vind ik ook het leukste: zo zie je hoe zij leven, wat ze leuk vinden, welke hobby’s ze hebben, hoe hun kinderen zijn, wat voor huisdieren ze hebben en ga zo maar door. Dat leert je ook al heel veel over wat voor mensen het zijn.”

Ondertussen leren haar klanten al snel wat voor mens Saskia is. Niet zomaar ‘gewoon’ Saskia, maar misschien wel de meest klantgerichte startende hypotheekadviseur van Nederland. Meer over Saskia en haar advies kun je vinden op gewoonbijsaskia.nl en de bijbehorende socialemediakanalen. Stemmen op Saskia kan nog tot en met 18 september via de website van de Advies Awards.

🔔 Heb je feedback of een nieuwstip? Vul het contactformulier in.

📰 Ontvang je de gratis nieuwsbrief al? Schrijf je gratis in.

Kleine updates die het grote plaatje laten zien
Deel dit bericht
Geen reacties
Fiets onder auto Vermeend gaslek De groene thuishaven Auto tegen bewegwijzering Geen boom maar zonnebloemen Kantoortuin Stukjes vrachtwagen achtergebleven Opbouw Zomerfeest Fatima