De eigenaren van restaurant Flavours in Weert kregen gisteren de schrik van hun leven. Vanuit de gemeente Weert kregen ze een brief met de mededeling dat er een deurwaarder beslag kwam leggen op de goederen. De gemeente Weert heeft inmiddels haar excuses aangeboden.

De zaak draait om de terrasvergunning. Begin 2016 kregen de eigenaren een betalingsaanslag binnen voor de terrasvergunning over heel het jaar 2015. Maar de nieuwe eigenaren Ron en Lindsay waren pas in augustus 2015 gestart net hun horecazaak. Men tekende vervolgens bezwaar aan bij de gemeente omdat ze alleen voor de maanden augustus t/m december de zogeheten precariobelasting wilde betalen.

Op verzoek van de gemeente werd er een e-mail gestuurd. Echter na een hele tijd niets gehoord te hebben kregen de restauranteigenaren een dwangbevel. Wederom nam men contact op met een medewerker van de gemeente die zei dat het dwangbevel als niet verzonden mocht worden beschouwd. Daarna bleef het wederom stil, tot donderdag. Donderdag kwam de mededeling dat er beslag zou worden gelegd op goederen van het restaurant om zo de rekening alsnog te vereffenen.

Vol frustratie werd er weer contact opgenomen met de gemeente waar men vervolgens naar een andere afdeling verweest. De frustratie werd daardoor nog groter. “Ik snap echt niet hoe ze zulke belangrijke zaken zo kunnen verprutsen want dit soort idiote fouten zorgt alleen maar voor onrust bij inwoners en ondernemers! Stel dat ik niet toevallig even op de zaak was geweest vandaag (we hebben immers vakantie), wat zou er dan morgen gebeurd zijn?” aldus de restaurant-eigenaar via Facebook.

Een woordvoerster van de gemeente Weert laat in een reactie weten dat er een heel vervelende fout is gemaakt. De brief met de aankondiging van de beslaglegging had niet verstuurd mogen worden. Inmiddels is er ook al een gesprek geweest met de wethouder die zijn excuses heeft aangeboden aan restaurant Flavours.

brief_flavours

14 REACTIES

  1. Snap de frustratie, maar waarom is dit zo in de media terecht gekomen?
    Dit is alleen maar voer om nog meer te zeiken over de gemeente of de desbetreffende wethouder.

  2. En terecht, dit gebeurt dus ook bij de “gewone” burger, de niet-zakelijke dus.
    De email-afhandeling bij de gemeente Weert is om te huilen !!

  3. Dus? Omdat het een medewerker van de gemeente betreft mag er niet kritisch gekeken worden naar zijn of haar fouten?
    Wat betreft jouw opmerking over de kwaliteit van werk wat een aantal van de door ons betaalde medewerkers van de gemeente levert dan is de burger juist diegene welke hier over MOET oordelen. De burger betaald namelijk belasting voor deze diensten.

  4. Fouten kunnen gemaakt worden maar fout op fout ?
    Die wethouder mag idd wel eens orde op zaken stellen mbt protocollen enz.

  5. Een bedrijf zou (waarschijnlijk) een klant kwijt zijn na zo een herhaalde blunder. De gemeente (ambtenaren) zal het weinig kunnen schelen want naar welke concurent kun je heen? Een andere gemeente? ook daar zitten ambtenaren.

  6. Inderdaad. Zo’n beslag is de laatste in een hele reeks van stappen. Een kun je missen, maar alle? Onbegrijpelijk. Alle stappen worden uitgevoerd door een incassoburo/deurwaarder en kosten een lieve cent. Normaal gesproken worden die verhaald op de debiteur, maar in dit geval staat de gemeente hiervoor aan de lat. Schat, dat dit een bedrag, dat hoger is dan de meeste OZB aanslagen, die binnenkort weer op de deurmat komen te liggen. Denk, daar maar eens aan als u betaalt. Op het traktement van de ambtenaar of de wethouder wordt het niet ingehouden.

  7. Onzin, als de gemeente besluit om bv een horeca onderneming permanent of tijdelijk te sluiten komt dit ook in de media. Je zal maar door een fout je inboedel en dus ook klanten kwijt raken door zoiets. Ik wens deze ondernemers, die ook de economie draaiende houden, veel succes toe.

  8. Dus bij iedere ambtelijke fout of verkeerde inschatting, moet je op een forum je gal spuwen.
    Voor klachten hebben ze een afdeling met een mailadres en telefoonnummer soms hebben ze zelfs een balie.

    F#ck your *** heeft gelijk, klachten en problemen los je samen op,
    De betreffende ambtenaar heeft zijn excuses aangeboden, en krijgt nog ff via social media nog een schop na.

    Had de eigenaren van restaurant Flavours hoger ingeschat, Ik kom er regelmatig, en bij klachten meld ik het aan de eigenaar. Zodat hij een oplossing kan aanbieden!
    Maar dan ga ik niet alsnog een trap na geven.

    Flavours in deze kwestie: Schaam je

  9. Dit is nou typisch en situatie waarvan je kan zeggen dat zich niemand verantwoordelijk voelt. Oftewel een geïnteresseerdheid van nul komma nul. Heel kwalijk!

  10. De maatschappelijke controle op overheidsdiensten is een groot goed wat we zeker in ere moeten houden. Een voorval als dit is geen gewone dagelijkse fout maar een ernstige misser of je het nu leuk vind of niet.

  11. Meerdere keren meegemaakt, dat bij de gemeente niet zorgvuldig gewerkt wordt.
    Op 2 klachten, een brief en 2 E-mails…nooit antwoord op gekregen…!!

Comments are closed.