Garantieconflict in Budel

Foto via Facebookpagina van boze klant

Budel – Bij een winkelbedrijf in Budel waar goederen voor tuinonderhoud worden verkocht is een garantiekwestie afgelopen dinsdag helemaal uit de hand gelopen.

Een 49-jarige Nederweertenaar ging naar de winkel om zijn gerepareerde kolomboormachine op te halen. De man moest 66 euro betalen voor de reparatie, maar daar was hij het niet mee eens. Op het apparaat zou namelijk nog garantie zitten. Daar ging het winkelbedrijf niet in mee. Het ontaarde in een conflict waarbij onenigheid ontstond tussen het personeel en de klant. De man wilde het pand niet verlaten totdat hij zijn kolomboormachine terug kreeg.

De situatie dreigde uit de hand de lopen en de vrouw van de boze klant schakelde de politie in. Agenten kwamen ter plaatse en zijn in gesprek gegaan met de man en de medewerkers van de winkel. “De klant is vervolgens diverse malen gevraagd om de zaak te verlaten, maar dat was hij niet van plan. Uiteindelijk is hij onder verzet aangehouden. Daarbij is door ons de kaakklem als controletechniek toegepast”, zo meldt een woordvoerder van de politie Brabant-Oost aan WdG.

De boze klant meldt via Facebook dat hij even bewusteloos is geweest door het handelen van de politie. De agenten hadden echter niet de indruk gehad dat hij zijn bewustzijn was verloren. Er is op geen enkel moment medische zorg noodzakelijk geweest, zo licht de politie toe. “De man is meegenomen naar het bureau en daar hebben we een goed gesprek met hem gehad. Hij gaf aan spijt te hebben van zijn handelen”, aldus de politie.

De man krijgt een boete van de Officier van Justitie. Verder is het een zaak tussen de winkel en de klant. De klant beraadt zich op verdere stappen tegen het winkelbedrijf. De directie van het betreffende bedrijf was vandaag niet in de gelegenheid om een reactie te geven op de kwestie.