Budel – (Foto’s/video) De hulpdiensten zijn donderdag omstreeks 16.00 uur gealarmeerd voor een woningbrand aan de Wethouder Van Hunselstraat in Budel.

In de woning was, vermoedelijk door kortsluiting, brand ontstaan op zolder. Brandende stukken zijn via een koof in de meterkast gevallen en hebben een gasleiding beschadigd. Het ontsnappende gas heeft gezorgd dat de brand via de koof weer naar zolder is gegaan en daar voor schade heeft gezorgd.

Bij aankomst van de brandweer kwam de rook onder de dakpannen vandaan. Intussen had iedereen zich in veiligheid kunnen brengen. Er raakte niemand gewond.

De brandweer kwam met twee tankautospuiten en een hoogwerker ter plaatse om de brand de doven. De woning liep flinke rookschade op en is tijdelijk onbewoonbaar.

Rond 17.10 uur werd het sein ‘brandmeester’ gegeven en is de brandweer begonnen met het ventileren van de woning. Stichting Salvage is ingeschakeld voor de nazorg van het incident.

Video via Youtube

https://youtu.be/k3FPablQtms

Bijdrage via Foto Hammie.