Bewoner slaapt bij pannetje op vuur

Ospel – (Foto’s) De brandweer is zondagavond rond 22.05 uur gealarmeerd voor een nacontrole.

In een keuken van een bijgebouw aan de Meijelsedijk in Ospel had een brand gewoed door een pannetje dat op het vuur stond. De man die op dat moment in de keuken aanwezig was, was in slaap gevallen.

De eigenaar van het pand had de brand waargenomen toen hij de hond ging uitlaten. De eigenaar ging meteen naar binnen en bracht de huurder naar buiten. Vervolgens werd de brand gedoofd met blusdekens.

De in slaap gedommelde man mag van geluk spreken. Als de brand niet tijdig was ontdekt had het anders kunnen aflopen. De eigenaar van het pand liep lichte brandwonden op bij het doven van de brand. De keuken liep zware schade op.