Brandweer rukt uit voor te lang verwarmde croissant in Cwartier

Het was even schrikken dinsdagochtend in het gebouw van Cwartier. Bij een van de kantoren in het pand was brand ontstaan.

Omdat het een bedrijfsverzamelgebouw betrof midden in het centrum werd door de meldkamer uit voorzorg opgeschaald naar ‘middel brand’. Toen de hulpdiensten arriveerden hadden de medewerkers de situatie zelf al onder controle gekregen.

Een magnetron had vlam gevat nadat er een croissant iets te lang erin had gelegen om te verwarmen. Medewerkers wisten de smeulende croissantresten nog naar buiten te krijgen waarna het gevaar was geweken.

De brandweer heeft een nacontrole uitgevoerd, maar hoefde geen bluswerkzaamheden uit te voeren. Nadat het sein veilig was gegeven konden de medewerkers terugkeren naar het kantoor.