Open haard zet bijgebouw van woning in brand

De hulpdiensten zijn vrijdag rond 20.40 uur gealarmeerd voor een gebouwbrand aan de Keulerstraat in Weert.

In een bijgebouw achter een woning was brand ontstaan. De brand was veroorzaakt door een kachel / open haard die in het gebouw stond. Vermoedelijk was deze te heet geworden en had de houten wand van het bijgebouw aangestraald. De brand zorgde voor flinke rookontwikkeling.

Buurtbewoners en de bewoners probeerden de brand zelf te blussen met o.a. brandblussers. Dit vertraagde de verdere uitbreiding van de brand. Desondanks greep het vuur snel om zich heen en kwamen de vlammen via de zijkant naar buiten.

De toegesnelde brandweer had het vuur snel onder controle. Hiervoor moest wel de kachelpijp worden verwijderd en een stuk van het dak en de zijwand worden opengebroken.

Een man en een vrouw zijn ter plaatse medisch onderzocht in een ambulance. Dit omdat ze rook hadden ingeademd. Ze waren verder niet gewond geraakt evenals die vogels die gered konden worden. Het bijgebouw is flink beschadigd geraakt door de brand.

Bekijk een video via: https://youtu.be/Au2uUQH2Fp8