De hulpdiensten zijn vrijdag rond 06.10 uur gealarmeerd voor een verkeersongeval op de A2 bij Weert. In de rijrichting van Kelpen-Oler naar Nederweert kwamen twee auto’s met elkaar in botsing.
Een van de auto’s had pech gekregen en stond stil op de vluchtstrook. Door nog onbekende oorzaak botste een andere auto tegen het stilstaande voertuig.
De inzittenden konden beide voertuigen op eigen kracht verlaten. Ambulancepersoneel heeft de betrokkenen onderzocht, waarna zij voor controle zijn meegenomen. Uiteindelijk bleek dat de slachtoffers er met de schrik vanaf waren gekomen. Beide auto’s raakten flink beschadigd en zijn door een berger afgesleept.
Door het ongeval werd de A2 in noordelijke richting tijdelijk afgesloten. Hierdoor ontstond een file die terugliep tot aan Grathem.
Een aannemer is opgeroepen om het wegdek te reinigen vanwege de glasscherven die na de aanrijding op de snelweg waren achtergebleven. De politie veegde alvast een deel van de scherven weg, waardoor één rijstrook weer kon worden vrijgegeven en het verkeer langzaam kon doorstromen.












Zo heel, lekker opgelet door die bestuurder in zn stoere modern Mercedes….
Ik weet niet of de tijd er was, maar daarom is het heel belangrijk bij pech om de auto te verlaten en een veilige plek te zoeken aan de andere kant van de vangrail. Liefst in de schaduw met dit weer…
Ja , idd zelfs op de vluchtstrook rijden ze je nog aan gort als je niet uitkijkt !