Vaatwasser veroorzaakt brandlucht

Foto’s – De brandweer is vrijdag op zaterdagnacht rond 0.20 uur gealarmeerd voor een vermeend gaslek aan de Sint Apolloniastraat in de wijk Boshoven.

De aanwezigen in de woning hadden een gaslucht waargenomen en sloegen alarm. De politie was als eerste ter plaatse en bracht de aanwezigen in veiligheid. De brandweer kwam ter plaatse om een meting te doen. Het betrof echter geen gas, maar een brandlucht.

De oorzaak was een vaatwasser waarin vermoedelijk kortsluiting was ontstaan. Dit zorgde voor een brandlucht waarvan de bewoners dachten dat het werd veroorzaakt door een lekkage in de gasleiding. Een monteur van netbeheerder Stedin kwam ter plaatse, maar werd direct door de brandweer terug naar huis gestuurd. De situatie was immers weer onder controle.