Ook dinsdag heeft de Stadsbrug in Weert te kampen met een storing. Zowel het verkeer over de weg als over het kanaal ondervindt hinder.

De storing begon vanochtend rond 6.00 uur. Toen bleven de slagbomen omlaag en moest het verkeer over de weg omrijden. Deze storing werd later deze ochtend deels verholpen. Het wegverkeer kan inmiddels weer over de brug, maar de rode lampen bij de brug blijven knipperen. Het gevolg is dat de weggebruikers gaan twijfelen. Ze blijven stil staan voor de rode lichten terwijl verkeerslichten op groen staan. Na wat getoeter naar elkaar steekt men voorzichtig de brug over.

Het verkeer op de weg mag gewoon doorrijden, maar het scheepvaartverkeer ligt nu wel stil. Voor de brug liggen nu boten te wachten totdat het brugdek weer omhoog gaat. De storing is bekend bij Rijkswaterstaat. Men kan nog niet aangeven wanneer men verwacht dat de storing is verholpen.

10 REACTIES

  1. Wel grappig dat nu eens die schippers op ons mogen wachten, net zoals zoveel dingen in weert uit de omgekeerde wereld lijken te komen.

  2. Dat zijn teveel storingen in korte tijd. Gemeente dring eens aan bij Rijkswaterstaat dat dit afdoende wordt verholpen !

  3. Kalm aan, het is nog volop vakantie aan de Wilhelminasingel. Eerst moeten ze nog een reactie bedenken op het verhaal van het paaltje

  4. Na dat alles op de schop is geweest op het bassin, moet ik zeggen dat alles er netjes verzorgt uitziet daar ! (Mooie beplanting langs de kolommen van de brug en tussen de bestrating) Het is toch de entree naar Weert 😉

  5. De (tijdelijke) oplossing voor de foute werking van de verkeerslichten lijkt erg eenvoudig, lamp er uit. We hebben voor de verbouwing daar wel vaker zonder verkeerslichten moeten rijden en dat is altijd goed gegaan. Je zag dan zelden of nooit een wachtende rij, behalve in de spits, maar dat heb je met verkeerslichten ook.

  6. De brug blijft ook in de toekomst een bron van ergernis…!
    Als er geen sterkere en geavanceerde elektromotoren met een gescheiden servosysteem in de 4 torens komen en de 4 contra gewichten niet zorgvuldig uitgelijnd worden…is storing door onbalans steeds aan de orde…!!

  7. Probeer de Prins Claus brug in Utrecht eens. En voor een groot deel de Erasmusbrug in Rotterdam, al moet die voor een deel nog 3 of 4 keer per jaar open als er een (zeer) groot zeeschip van de werf naar een aanlegplaats moet. Zomaar 2 bekende voorbeelden, maar kleinere bruggen zoals hier in Weert zijn er heel wat meer. Alleen hadden ze dat hier in 1968, toen deze brug is gerealiseerd, moeten doen. Het probleem dat werd aangegeven van op- en afritten zou helemaal geen probleem zijn als je eenrichtingsverkeer op de singels zou invoeren en een “lus afrit” bij de Beekpoort om vanaf Eindhoven naar de Industriekade en omgeving te gaan. En je onwetendheid, het lijkt meer op domweg op iemand willen pikken, maar als je daar gelukkig van wordt, veel plezier.

Comments are closed.