Foto door: Geert Heesters

Klagen via social media blijkt succesvol. Een voorbeeld van snelle interactie vond deze week plaats op het Stationsplein in Weert.

Ten behoeve van de kermis was er een aggregaat geplaatst naast de ingang van het NS-station. Het viel reizigers en NS-medewerkers op dat deze aggregaat deels op het blindengeleidepad stond geparkeerd. De social media kanalen werden ingezet om de extra hindernis voor blinden en slechtzienden aan de kaak te stellen.

De gemeente Weert en de Nederlandse Spoorwegen werden via Twitter aangesproken. De Nederlandse Spoorwegen erkende dat “het niet heel handig was” en ondernam actie. Er werd contact gezocht met de Stationsmanager en de gemeente Weert en na een dag was aggregaat verplaatst zodat deze geen hinder meer gaf voor blinden en slechtzienden.

Lees de conversaties:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10155649543358419&set=p.10155649543358419
https://twitter.com/hetisrobbert/status/910048312652439552
https://twitter.com/gemeenteweert/status/910136154774818822

9 REACTIES

  1. Dus als je jarenlang via de officiële kanalen het probleem met de fietsenstallingen in Weert aankaart bij de gemeente en de NS krijg je nooit antwoord. Maar kaart je iets aan via (a)sociale media lukt het wel ????????????????????? Waar zijn we in godsnaam mee bezig.

  2. @Jan: dat heeft m.i. vooral te maken met het bereik van de oproep. Voor een officiële brief is de bureaula heel praktisch, een dergelijk bericht krijgt grote exposure.

    En nu staat er een ongeveer ín de fietsenstalling… kan die niet gewoon op de straat staan? (Parallelweg) dit niet erg praktisch voor mensen die hun fiets (al dan niet netjes) in de fietsenstalling willen zetten!

  3. Op de onderste foto staan zelfs twee ijzeren kisten onder deze verplaatste aggregaat, zodat de blinde met zijn stok ook daadwerkelijk het obstakel voelt (hier hadden gewoon dranghekken rondom deze aggregaat heen moeten staan) en zich niet de barsten loopt tegen dit obstakel.

Comments are closed.