Foto door: Geert Heesters

Klagen via social media blijkt succesvol. Een voorbeeld van snelle interactie vond deze week plaats op het Stationsplein in Weert.

Ten behoeve van de kermis was er een aggregaat geplaatst naast de ingang van het NS-station. Het viel reizigers en NS-medewerkers op dat deze aggregaat deels op het blindengeleidepad stond geparkeerd. De social media kanalen werden ingezet om de extra hindernis voor blinden en slechtzienden aan de kaak te stellen.

De gemeente Weert en de Nederlandse Spoorwegen werden via Twitter aangesproken. De Nederlandse Spoorwegen erkende dat “het niet heel handig was” en ondernam actie. Er werd contact gezocht met de Stationsmanager en de gemeente Weert en na een dag was aggregaat verplaatst zodat deze geen hinder meer gaf voor blinden en slechtzienden.

Lees de conversaties:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10155649543358419&set=p.10155649543358419
https://twitter.com/hetisrobbert/status/910048312652439552
https://twitter.com/gemeenteweert/status/910136154774818822