Nederweert – (Foto’s) De hulpdiensten zijn woensdagavond omstreeks 23.15 uur gealarmeerd voor een woningbrand in Nederweert.

Bij een woning aan de Tolheuvel was brand uitgebroken in de woonkamer. Er was sprake van flinke rookontwikkeling. De brandweer kwam met spoed ter plaatse om de brand te doven. Intussen had de bewoonster zichzelf in veiligheid gebracht. Ze is uit voorzorg wel gecontroleerd in een ambulance, maar hoefde niet mee naar het ziekenhuis.

De oorzaak was een brandende kaars bij een tv-meubel. De vlam was overgeslagen naar de tv waarna de brand zich uitbreidde. Hoewel de brand snel onder controle was heeft de woning flink rookschade opgelopen. Stichting Salvage is ingeschakeld voor de nazorg.

Rookmelders

Rookmelders kunnen van levensbelang zijn. Waarom? Bekijk meer informatie via de website van de brandweer: https://www.brandweer.nl/brandveiligheid/rookmelders-ophangen.

1 REACTIE

Comments are closed.