(Foto’s) Vrijdagmiddag rond 14.30 uur zijn de hulpdiensten gealarmeerd voor een woningbrand aan de Sutjensstraat in Weert.

Ter plaatse was in een woning rookontwikkeling ontstaan bij de meterkast. De oorzaak was kortsluiting. In de wasruimte had een wasmachine water gelekt waarna de kortsluiting ontstond.

De bewoners wisten de situatie snel onder controle te krijgen. De brandweer hoefde niet over te gaan tot bluswerkzaamheden en enkel een controle uit te voeren. Een monteur zal ter plaatse moeten komen om het probleem te verhelpen.