(Foto’s) de hulpdiensten zijn vrijdag omstreeks 15.55 uur gealarmeerd voor een woningbrand aan de Overweertstraat in Weert.

In de keuken van een woning was de vlam in de pan geslagen. De keukenbrand ging gepaard met de nodige rookontwikkeling. De bewoner wist het vuur onder controle te krijgen, maar had daarbij rook ingeademd. De buurvrouw had ondertussen de hulpdiensten gewaarschuwd.

De brandweer kwam met spoed ter plaatse en moest nog overgaan tot bluswerkzaamheden. Ze brachten het pannentje wat op het vuur had gestaan naar buiten. Daarna heeft men de woning geventileerd.

De bewoners is voor behandeling overgebracht naar het ziekenhuis.