Accu scootmobiel vat vlam

(Foto’s) De brandweer werd dinsdagochtend iets na 7.00 uur gealarmeerd voor een automatische brandmelding in Woonzorgcentrum Zuyderborgh.

Er bleek inderdaad een kleine brand te zijn uitgebroken in de stallingsruimte van het complex. Een accu van een scootmobiel had vlam gevat en de stallingsruimte was vol rook komen te staan. Hierop hadden de rookmelders alarm geslagen.

De situatie was snel onder controle en de beschadigde accu werd naar buiten gebracht. Daarna werd de ruimte geventileerd. Niemand raakte gewond bij het incident.

De brandweer was blij met de inrichting van het complex. De scootmobiel stond in een aparte ruimte gestald en de accu lag op een plank en niet op bijvoorbeeld het zadel. Dit heeft heel veel ellende doen voorkomen.