Het zal vast niemand verbazen. Het stuk snelweg A2 tussen Eindhoven en Weert (rijrichting naar Eindhoven) is gestegen in de ochtendspits file top 10 van de ANWB.

Zodra weggebruikers ‘s ochtends de toerit Weert-Noord afrijden komen ze even verderop bij Budel stil te staan. Vaak zelfs al meteen bij Weert-Noord. De ANWB zette het traject Budel-Valkenswaard op plek 8 van de file top 10 van de ochtendspits. Daarmee stijgt het traject twee plaatsen ten opzichte van 2017. Toen stond het traject op plek 10.

De groei van het aantal files en de vertraging voor het verkeer was, landelijk gezien, dit jaar ongeveer 20 procent in vergelijking met 2017. Ondanks dat in de afgelopen jaren de infrastructuur sterk is uitgebreid blijkt deze onvoldoende om het grote verkeersaanbod tijdens de piekuren te kunnen verwerken, zo stelt de ANWB. Natuurlijk heeft ook het weer invloed gehad op de filezwaarte van Nederland.

Bekijk de top-lijstjes:
https://www.anwb.nl/verkeer/nieuws/nederland/2018/december/anwb-20-procent-meer-files-op-nederlandse-wegen

2 REACTIES

  1. Omdat de A2 bij Leenderheide naar 4 rijstroken gaat (N2 en A2) is de afvoer voldoende om het stuk tussen Nederweert en Leenderheide te verbreden naar 3 rijbanen.
    In de tussentijd zou het fijn zijn om net na de oprit Leende een bord te zetten “Geef gas, er wachten 4 rijstroken op u” want veel filerijders laten de file onnodig lang duren door tussen Leende en Leenderheide grote gaten te laten vallen omdat ze niet in de gaten hebben dat de file oplost.

  2. De uitbreiding van de infrastructuur op dit traject (of enig alternatief) is dan ook 0,0.

    Enig wat er gebouwd is zijn de ecoducten, die men maar meteen te klein heeft gebouwd voor enige uitbreiding.

Comments are closed.