(Foto’s) Een verdwaalde vrachtwagenchauffeur is vrijdagmiddag met z’n voertuig vast komen te zitten op De Achterste Singel in Weert.

Ondanks de bebording die de gemeente en Lidl hebben geplaatst was het distributiecentrum van de Lidl voor de chauffeur onvindbaar. Hij ging in het gebied rondom de Van Horne Hoeven dwalen en kwam vervolgens vast te zitten. Zij oplegger zakte weg in de naastgelegen greppel.

De vrachtwagen blokkeerde de weg en een loonwerker bood zich aan om te helpen om de vrachtwagen uit weer op de weg te zetten. De chauffeur sloeg dat aanbod af. De chauffeur had ook geen geld om een bergingsbedrijf te betalen en dus staat de vrachtwagen nog steeds vast op De Achterste Singel. De baas van de chauffeur kan maandag pas de financiële transactie doen om te berger te betalen.

10 REACTIES

  1. Laat de Lidl maar eens verantwoording nemen..
    Eerst door een trekker langs te sturen die hem er zo uit trekt, zodat hij achteruit terug kan.
    En daarna een brief naar hun leveranciers en transporteurs.
    Het eerst volgende bedrijf dat een chauffeur stuurt die zich niet aan de door Lidl aangeleverde route houdt geen werk meer van of voor de Lidl doet.
    De Lidl en hun leveranciers zijn degene die die oostblokkers al hun transporten laat uitvoeren, laat hun het dan ook maar eens oplossen.

  2. Er uit laten trekken door een bergingsbedrijf, vrachtwagen achter slot en grendel (of op een vrachtwagenparkeerplaats, bv op de Suffolkweg, neerzetten met een klem er op). Eerst pas bij betaling van boetes en bergingskosten, vrachtwagen vrijgeven.
    Maar vrachtwagen laten staan tot maandag is absoluut geen oplossing. Anders leren ze het nooit.

  3. De Lidl kan dat wel..!
    Zij huren deze oostblokkers in, om voor hun te rijden.
    Een NL chauffeur is een stuk duurder, maar die zal nooit op die plek uitkomen met zn truck. Er zullen ook wel eens NL chauffeurs zijn die het hoogte bord missen, maar daarna een straat inrijden waar je niet in mag en niet doorheen past, zal een NL chauffeur echt niet zomaar doen.

  4. Je zou niet misstaan als dictator!!
    je kan mensen verplichten om aan de verkeersregels te houden, maar je kan hier geen route opdringen!!.

  5. Deze Oostblok chauffeurs ‘lezen’ geen borden. Ze rijden blindelings (en dat bedoel ik letterlijk) op hun personenwagennavigatie, die geen rekening houdt met hoogte, breedte, lengte, zwaarte en vrachtwagenverboden. Er zijn ook navi’s te koop voor vrachtwagens en bussen, maar die zijn helaas stukken duurder en niet op veel plaatsen te koop.
    Deze “chauffeurs” komen ook 9 van de 10 keer via de Maarheezerhuttedijk (ook vrachtwagens verboden in te rijden) (afslag ‘Wildenberg’, tussen Budel en Weert-Noord).
    Ik dacht afgelopen zomer, dat men op de T-splitsing Geuzendijk/Trancheeweg al borden geplaatst heeft van Lidl dat het verkeer naar de Lidl rechtsaf verwijst via de Trancheeweg.
    Ook aan het tunneltje bij de Geuzendijk en op de Achterste Singel staan borden van hoogte verboden 3,1 mtr én 3,5 mtr (tunnel IJzeren Rijn), verbodsborden voor vrachtwagens om de straat in te rijden ‘en borden van de Lidl die hun tegen moeten houden of anders verwijzen (naar de Lidl).
    Zoals ik al zij, ‘lezen’ kunnen (of willen) deze “chauffeurs” niet.

  6. “, zal een NL chauffeur echt niet zomaar doen.” Dus je sluit het niet uit dat het kan gebeuren!!
    Net als deze buitenlandse chauffeur.

    Schei toch uit !! Door Weert of NL op een voetstuk te plaatsen!!

    We zijn allemaal door het zelfde gat ter wereld gekomen.

  7. Henderik, als je bovenstaand stuk goed gelezen had, dan had je gelezen dat hem hulp is aangeboden, maar hij alle hulp heeft afgewezen.
    Hij wil niet geholpen worden, alvorens zijn baas geld heeft overgemaakt.

    Hij heeft overigens meerdere verbodsborden genegeerd, wat enkele boetes zullen opleveren. Die zullen ook betaald moeten worden.

Comments are closed.