(Foto’s) Wethouder Van den Heuvel heeft vrijdagochtend het eerste kopje ‘uitgestelde koffie’ besteld in de KoffieBoekerij van Bibliocenter Weert. Als je in het koffiecafé van Bibliocenter Weert een drankje voor jezelf doet, dan kun je vanaf vandaag tegelijk een “uitgestelde koffie” kopen voor een ander.

Het idee is eenvoudig. De uitgestelde koffie doe je cadeau. Aan een ander die het niet zo breed heeft. Aan een onbekende die zin heeft in een lekker kopje koffie. Dat is een “uitgestelde koffie”. Een uitgestelde koffie koop je tegelijk met jouw kopje koffie. De uitgestelde koffie wordt genoteerd op een magneetbord met buttons. Zo is meteen te zien hoeveel uitgestelde koffies beschikbaar zijn.

Zit je krap bij kas en zin in een lekkere koffie? Vraag in de KoffieBoekerij of er nog uitgestelde koffie is. Het wordt voor jou geregeld. Ooit begonnen in Napels. En nu ook in Weert, in de KoffieBoekerij van Bibliocenter.

Koffiebranderij Fascino ondersteunt

Het initiatief wordt ook ondersteunt door koffiebranderij Fascino uit Weert. Zij stellen elke maand 1 zak koffiebonen beschikbaar dat goed is voor zo’n 100 koppen koffie.

8 REACTIES

  1. Gewoon gratis koffie dus. Maar hoe weten ze wie het dan niet zo breed heeft en gebruik kan maken cq recht heeft op gratis koffie?

  2. Moet de burgemeester zich weer eens verkleden om het met verborgen camera uit te proberen?

    Ik betaal inderdaad een gratis kopje koffie voor iemand anders (die het niet breed heeft), als ik ook een uitgestelde koffie koop, bij mijn eigen bestelde kop koffie.
    Goed initiatief, alleen jammer dat het in het rijke Nederland, net als voedselbanken, nodig is.

  3. Mensen die profiteren van de goedheid van een ander die zijn er altijd, in dit geval zullen mensen vertrouwen moeten hebben in een ander en ook in de ervaring van de koffiedame.

  4. Vertrouwen hebben in een ander, een onbekend iemand, en de ervaring van een koffiedame. Nee hoor, dankjewel, niet met mijn geld.

  5. Een doordacht initiatief met een uitgekiend verdienmodel van de koffiedame gebaseerd op de naïviteit van de emotionele goedhartige klant.

Comments are closed.