Update 0.19u – (Foto’s) De hulpdiensten zijn donderdagavond rond 22.10 uur gealarmeerd voor een woningbrand in Stramproy.

In een woonkamer van een woning aan de Klemmenstraat was een kaars omgevallen. De vlammen verspreidden zich vervolgens razendsnel in de woning. De brand ging gepaard met flinke rookontwikkeling. De aangrenzende woningen werden uit voorzorg ook ontruimd door de brandweer.

De bewoners van het pand waar de brand uitbrak wisten zichzelf tijdig in veiligheid te brengen. Ze zijn uit voorzorg nagekeken in een ambulance. De brand was snel onder controle waarna de brandweer de woning ventileerde. De woning heeft flinke brand- en rookschade opgelopen en is tijdelijk onbewoonbaar.

Update 23.23u

Ook de aangrenzende woningen werden door de brandweer geventileerd. Stichting Salvage is ingeschakeld om nazorg te bieden. De bewoners werden in de ambulance gecontroleerd omdat ze rook hadden ingeademd. De naastgelegen woningen zijn ook tijdelijk onbewoonbaar. Omdat er rook binnen is gedrongen moeten deze woningen eerst worden gereinigd voordat de bewoners kunnen terugkeren.

Update 0.19u

De burgemeester is ter plaatse een kijkje komen nemen en om de spreken met de hulpverleners en betrokkenen. De bewoners van de naastgelegen woningen kunnen vannacht alsnog terugkeren naar huis. De schade bij hen is beperkt gebleven.

Update 17-3

Reactie van betrokkene: “beste hallo betreffende woningbrand u heeft bij de titel omgevallen kaars bij gezet ik zal u bij deze bevestigen dat dat niet zoo is ,het is gebeurd door een kapot gesprongen kaars lichtjes houder van brise en daardoor is de brand ontstaan ik wens daarom van u dat u dit veranderd want nu komen erbij mij reacties binnen van had je maar niet moeten opstoten .ik vind dit zeer betreurend wat u zomaar uit u duim heeft gezogen ,maak het in orde want ik laat niet dit gebeuren dat u u verslag gevertje dit zomaar derop zet terwijl alles is anders gegaan , mvg vader van dochter afgebrande huis klemmen straat stramproy”