De Bosuil

De eindshowcase van Popsport Limburg, het provinciale talentontwikkelingstraject voor jonge ambitieuze muzikanten, vindt zaterdag 25 mei plaats in Muziekcentrum De Bosuil in Weert.

Tijdens deze eindshowcase spelen tien jonge, talentvolle acts die de afgelopen vijf maanden intensief begeleid werden in de vorm van coaching en workshops, optredens, een studiodag en meer. Ook komen we te weten wie er doorstroomt naar het traject van Popsport NL.

De tien acts zijn sinds januari intensief aan de slag gegaan met muziekinhoudelijke en zakelijke coachings, die speciaal op hun skills, muziekstijl en doelen afgestemd werden. De acts werden tijdens het traject in de gaten gehouden door trajectbewakers Marlou Vullings (Muzikantine) en Andreas Gortz (producer Low5) die met hen bekeken welke doelen ze wilden behalen. Naast coaching kregen de acts een professionele fotoshoot, gingen ze de studio in, en deden ze podiumervaring op tijdens een tussentijdse showcase, die plaatsvonden in het Cultuurhuis in Heerlen, ECI Cultuurfabriek in Roermond en Grenswerk Café in Venlo.

De tien deelnemers sluiten tijdens de eindshowcase het Popsport Limburg traject voor het jaar 2019 af. Ook komen we erachter wie er volgens de trajectbewakers de meeste groei heeft doorgemaakt, en daarom doorstroomt naar het landelijk programma van Popsport NL. Hier zal er dieper ingegaan worden op de muzikale ontwikkeling door middel van begeleiding door een persoonlijke coach en de Popsport Live Sessions. Tijdens deze sessies wordt de studio van de Staat omgebouwd tot een intieme setting waar een clip wordt opgenomen.

De acts die spelen tijdens de eindshowcase van Popsport Limburg 2019 zijn:
• Ar-Jane, singer-songwriter (Geleen)
• Jaden, singer-songwriter (Blerick)
• Botak, producer/dj (Weert)
• Petrified, band (Maastricht)
• Black Swords, band (Melick)
• Curve, band (Maastricht)
• Defenestrate, band (Heerlen)
• LEVINCI, rapper (Geleen)
• Sem, producer/dj (Roermond)
• TOM$ON, producer/dj (Heythuysen)

De voorverkoop van de eindshowcase gaat via de deelnemers zelf. Publiek kan tickets kopen bij hun favoriete act. De act die de meeste tickets verkoopt, wint de publieksprijs.