Meijel – De hulpdiensten zijn maandag rond 11.20 uur gealarmeerd voor een woningbrand in Meijel.

In een woning aan ‘t Raodhusj was de vlam in de pan geslagen. De bewoner van het appartement was vergeten het fornuis uit te zetten voordat hij vertrok naar de zorgboerderij.

Toen er rookontwikkeling ontstond werd de rookmelder geactiveerd waarna er alarm werd geslagen. De brandweer kwam met een tankautospuit ter plaatse.

Omdat niet meteen duidelijk was waar de bewoner zich bevond werd uit voorzorg ook een ambulance gealarmeerd. Niemand raakte gelukkig gewond.

De brandweer heeft de woning geventileerd en Stichting Salvage is ingeschakeld voor de verdere nazorg. Er was alleen wat overlast van de stank, maar de woning heeft geen roetschade opgelopen.