(Foto’s) De ambulancedienst en brandweer zijn dinsdag rond 23.25 uur gealarmeerd voor een mogelijke koolmonoxide vergiftiging in een woning aan de Pastoor Rieterstraat.

De brandweer kwam ter plaatse om metingen te verrichten in het appartementencomplex. De bewoner was door onbekende oorzaak onwel geworden en er werd rekening gehouden met koolmonoxide dat misschien de boosdoener was. Een ambulance kwam ook ter plaatse om de bewoner medisch te controleren.

In de woning werd geen vrijgekomen koolmonoxide of andere gevaarlijke stof gemeten. De bewoner kon ook na een controle in de ambulance terug keren naar zijn woning. Hem werd geadviseerd om de woning eens goed te ventileren.

Koolmonoxide

Nu leek de situatie achteraf mee te vallen. Maar koolmonoxide kan een echte sluipmoordenaar zijn. Hang daarom naast rookmelders ook een koolmonoxide-melder op in je woning. Meer informatie over koolmonoxide kun je lezen via: https://www.brandweer.nl/brandveiligheid/koolmonoxide.