Weert opgenomen in etappeschema Ladies Tour 2021

De organisatie van de Boels Ladies Tour moest dit jaar besluiten dat de Women’s WorldTourwedstrijd, met een ettappeplaats in Weert, geen doorgang kon vinden als gevolg van de strenge coronaregels, maar koersdirecteur Thijs Rondhuis kijkt met vertrouwen en ambitie vooruit naar de editie van 2021, die de data van 24 tot en met 29 augustus heeft toegekend gekregen. “Het etappeschema is bijna rond en we zijn ervan overtuigd dat de populariteit van het vrouwenwielrennen en de steeds groeiende exposure van deze tak van de wielersport ervoor zorgen dat we een nieuwe hoofdsponsor aan onze wedstrijd kunnen verbinden.”

De Ladies Tour is de enige etappewedstrijd in de Benelux in de UCI Women’s WorldTour en kende de afgelopen jaren met rensters als de huidige wereldkampioene Annemiek van Vleuten en de ouddraagsters van de regenboogtrui Ellen van Dijk, Lisa Brennauer en Chantal Blaak een reeks aansprekende eindwinnaars. Dagzeges waren er onder andere voor olympisch kampioene Anna van der Breggen, Kirsten Wild, Marianne Vos, Jolien d’Hoore en Lorena Wiebes.

Rittenschema 2021

Voor het rittenschema 2021 zijn op dit moment vier ritten definitief ingevuld. Het gaat om de individuele tijdrit van 22 kilometer op donderdag 26 augustus in Gennep, de traditionele etappe op vrijdag 27 augustus in de gemeente Weert, op zaterdag de etappe Geleen-Sweikhuizen in de Gemeente Sittard-Geleen en op zondag de finale etappe Arnhem-Arnhem met doorkomsten over de Posbank.

Met een individuele tijdrit, een vlakke etappe en twee lastige etappes staat de basis voor het etappeschema voor de editie in 2021. De komende periode worden de eerste twee dagen ingevuld.

Boels stopt als sponsor

Zoals bekend stopt Boels Rental na acht jaar als hoofdsponsor van de Ladies Tour. Na een langdurige sponsoring van een eigen wielerteam en de Ladies Tour zijn de communicatiedoelstellingen van Boels Rental in de wielersport bereikt en trekt men zich per 2021 terug als hoofdsponsor van het team en de wedstrijd. De organisatie van de Ladies Tour gaat op zoek naar een nieuwe hoofdsponsor voor de komende jaren. Inmiddels is de enige meerdaagse wedstrijd in dit deel van Europa (Nederland, Luxemburg, België en Duitsland) uitgegroeid tot een serieus marketinginstrument. En een wedstrijd waar de toppers uit het vrouwenwielrennen graag hun naam op de erelijst bijschrijven.

Organisator Thijs Rondhuis daarover: “De ontwikkeling van het vrouwenwielrennen heeft zich de
afgelopen jaren sterk doorgezet de daarmee gepaard gaande aandacht in de media heeft een serieuze vorm gekregen. Zo wordt de Ladies Tour zes dagen lang dagelijks in een live uitzending uitgezonden op regionale omroepen als L1 en Omroep Gelderland en is er een dagelijkse samenvatting op de NOS. De combinatie van de grote belangstelling van het publiek en de serieuze aandacht van de media maakt dat de Ladies Tour een volwassen marketinginstrument voor merken en bedrijven is geworden. Het hoofdsponsorschap met naamskoppeling en de mogelijkheden om het evenement volledig in de eigen huisstijl vorm te geven en de diverse mogelijkheden van merkactivatie maken dat de Ladies Tour geschikt is voor bedrijven om hun merk of naam te positioneren of te versterken. De komende periode gaan we op zoek naar een nieuwe partner om deze gezamenlijke ambities vorm te geven.”