“Wegens loze beloften en foutieve aanduidingen door PostNL zijn wij helaas per direct geen PostNL-punt meer”, zo is te lezen op de Facebookpagina van Vivant Leuken. Trouwe klanten van de winkel reageren begripvol, ondanks dat velen van hen gedupeerd zijn.
Bedreigingen
Pakketten werden te laat geleverd, waardoor de winkel onvoldoende tijd had om ze te verwerken. Klanten die een pakket thuis verwachtten werden overgeslagen en naar de winkel gestuurd. Er werden meldingen verstuurd van pakketjes die bij Vivant geleverd zouden zijn, maar daar nooit waren aangekomen. Zo kan eigenaar Edwin nog wel even doorgaan, maar de maat is vol. Nadat zijn team ook nog eens bedreigd werd en PostNL hier naar eigen zeggen nogal laconiek op reageerde, besloot hij de samenwerking per direct te stoppen.
Zijn collega Wieteke is het daar roerend mee eens: “Doordat PostNL de desorganisatie van het bedrijf niet wil toegeven en foutieve meldingen maakt naar klanten toe, liepen de frustraties bij sommigen van hen dusdanig hoog op dat zij ons bedreigden. Dat PostNL het niet meer dan normaal vindt dat een klant ons hier komt bedreigen om het feit dat zijn pakket kwijt is, heeft ervoor gezorgd dat wij hebben gezegd: tot hier en niet verder.”
Waar is mijn pakket?
Klanten die een pakket van PostNL naar Vivant Leuken hadden gestuurd, zitten daar inmiddels al dagenlang op te wachten. Ze krijgen meldingen dat het pakketpunt vol is of tijdelijk gesloten vanwege vakantie – beide onjuist. Vivant Leuken is gewoon geopend voor de inname en uitgifte van pakketten van andere vervoerders.
De pakketten van PostNL blijven volgens de klantenservice van PostNL tot nu toe heen en weer gaan tussen het depot en het pakketpunt bij Vivant Leuken, waar ze niet meer bezorgd kunnen worden. Waar en wanneer de pakketten dan wel bezorgd worden, is vooralsnog onbekend. PostNL is gevraagd om een reactie, maar die blijft tot op heden uit.
