Hulp aan Trump is april-grap

15 reacties 4 min. leestijd

Update 21.51u – Nederweert – Het jonge bedrijf The Next Crowd uit Nederweert lanceert deze week, in opdracht van de Amerikaanse overheid, de internationale recruitmentsite voor de ‘veelbesproken’ muur tussen de Verenigde Staten en Mexico. Met de komst van deze website start officieel de werving voor de bouwploeg.

The Next Crowd is in 2017 opgericht en wist vrij snel volume te maken. Grote namen zoals DHL, CNBC, Randstad en SPIE wisten The Next Crowd te vinden. Reeds gelanceerde internationale projecten in onder andere Engeland, Abu-Dhabi, Chili en Mexico brachten de Amerikaanse overheid op het spoor van de Nederlandse start-up.

De Amerikaanse overheid is op zoek gegaan naar een gespecialiseerd bedrijf in online recruitment en heeft een gerichte tender uitgeschreven. Enkel genodigde partijen werden gevraagd om bij interesse een plan van aanpak en een prijsvoorstel in te dienen. Hoeveel bedrijven er gericht zijn gevraagd om te offreren is tot op heden onbekend.

De opdracht voor het bouwen van de recruitmentsite is vervolgens gegund op basis van twee hoofdaspecten: Snelheid en tijdelijkheid. Er diende een professionele werken-bij omgeving te staan voor een afgesproken periode.

De recruitmentsite van het Nederlandse bedrijf zal derhalve gelanceerd worden op donderdag 4 april aanstaande om 10:00 AM GMT-4 lokale tijd (15:00 uur Amsterdam tijd). Het doel is om enkele honderden bouw-professionals te werven in een kort tijdsbestek. Url van dit project is buildthatwalltogether.com.

Start-up The Next Crowd is bedenker van ‘recruitment on demand’, dat staat voor een snelle en tijdelijke online oplossing voor recruitment vraagstukken. Binnen 72 uur wordt een (tijdelijke) campagnematige werken-bij site gelanceerd inclusief recruitment marketing. Vacatures van een dergelijke campagne website worden automatisch doorgeplaatst naar alle relevante vacature zoekmachines en social mediakanalen om direct “online sollicitanten” te bewegen.

The Next Crowd – Managing Director Arjan Elbers: “Internationale expansie staat wel degelijk serieus op de agenda, vandaar dat ons bedrijf ook al actief is in diverse landen, echter dat onze eerste werken-bij campagne in de Verenigde Staten vanuit de overheid zou komen had ik niet verwacht, zeker niet voor een bekend project als deze.”

Elbers geeft aan dat de samenwerking van dit opvallende project zeer snel en vooral effectief tot stand is gekomen. Er is veelvuldig contact geweest met diverse disciplines in Washington. Elbers kijkt uit naar een succesvolle samenwerking met de overheid en trapt met dit project haar introductie in de Verenigde Staten af. Of permanente fysieke aanwezigheid in de Verenigde Staten zal volgen voor The Next Crowd is nog niet bekend.

Update 21.51u

Op 2 april lanceerde The Next Crowd een persbericht dat ze de opdracht hadden gekregen om de werken-bij website tussen de USA en Mexico te maken.

Vandaag 3 april maakt The Next Crowd bekend dat de werken-bij site voor de muur een late 1 april grap is. De bedoeling was een ludieke actie te lanceren. Ze hebben geen opdracht van de USA gekregen, excuses aan alle betrokkenen die hier hinder aan hebben ondervonden.

“De Nederlandse media heeft serieus onderzoek gedaan alvorens ze het perbericht hebben gepubliceerd (oprechte complimenten voor de zorgvuldigheid).”, aldus The Next Crowd.

🔔 Heb je feedback of een nieuwstip? Vul het contactformulier in.

📰 Ontvang je de gratis nieuwsbrief al? Schrijf je gratis in.

Deel dit bericht
15 reacties