(Foto’s) De hulpdiensten zijn maandagavond omstreeks 23.00 uur gealarmeerd voor een verkeersongeval op de Maaslandlaan.

Nabij de Thornstraat was een auto tegen tegen een geparkeerde auto gebotst. Door de klap botsten een geparkeerde bestelbus en twee geparkeerde personenauto’s met elkaar en liepen daardoor flinke blikschade op.

De inzittenden van de auto die op de geparkeerde auto’s inreed kwamen met de schrik vrij. De bestuurder en bijrijder zijn ter plaatse gecontroleerd in de ambulance. Ze hoefden niet mee naar het ziekenhuis.

De weg is afgesloten voor het verkeer. De politie doet onderzoek naar de toedracht van het ongeval.

18 REACTIES

  1. HALLO waar is de handhaving op deze wegen?
    Maaseikerweg, Sint Jozefslaan, Sint Maartenslaan, Maaslandlaan Graafschap Hornelaan daar wordt in de avonduren al jaren als een gek gereden door dubieuze figuren in te dikke oude auto’s met nieuwe kentekens.

  2. op dat stuk staan ook geen smiley borden en als fietser moet je daar ook opletten auto’s rijden er soms gewoon de weg op.

  3. Heeft u de foto’s bij bovenstaand stuk niet bekeken?
    Hier hoef je dus niet (met een snelheidsmeter) bij te zijn geweest.
    Als de geparkeerde auto’s meters verderop midden op de weg en in de groenstrook staan, MOET het wel hard gegaan zijn.

  4. ASO,s in het verkeer zul je altijd blijven houden, zolang je zelfs met een dodelijk ongeluk weg komt met een taakstrafje,,,,!!

  5. Ben benieuwd wat uit het onderzoek komt.

    Tussen haakjes. Deze auto’s staan allemaal op het fietspad geparkeerd. (Dat gebeurt daar al tijden). Wat als er straks een fietser wordt aangereden die niet op het fietspad terecht kan…?

  6. Beste Erik,
    Op de Maaslandlaan is geen fietspad. Het is een fietssuggestiestrook. Dit betekent dat een auto daar gewoon mag rijden en zelfs parkeren. Zo’n fietssuggestiestrook heeft helemaal geen wettelijke betekenis. Om een echte fietsstrook te worden moet er een fiets op het wegdek zijn aangebracht.

  7. Oké da’s waar.

    Wel raar dat deze suggestiestrook rood is. Zo is er nauwelijks verschil met een echt fietspad. Het CROW adviseert dan ook om suggestiestroken niet in het rood uit te voeren (om verwarring te voorkomen).

  8. Ik ga er vanuit dat de 3 geparkeerde auto’s, óf in de versnelling óf op de handrem stonden (normale gang van zake bij parkeren). Als je dan deze 3 achterelkaar geparkeerde auto’s zo toetakelt, dan moet de snelheid wel hoger dan gebruikelijk voor deze weg zijn geweest.
    Uit mijn ervaring (bijna 25 jaar beroepshalve als chauffeur à 70.000 -100.000 km per jaar op de weg) weet ik dat het stilstaande voertuig de grootste klap krijgt.
    Helaas is de kermis in Weert voorbij, maar met de botsauto’s op de kermis kun je dat het beste in het klein testen, met een botsauto vol gas op een stilstaande botsauto.
    Laat mij de rijdende botsauto maar besturen, dan mag u in de stilstaande botsauto gaan zitten.

  9. Dit is geen vergelijking, een impact tegen een massief stilstaand object zoals op de foto is totaal niet te vergelijken met een impact met objecten dat kunnen bewegen zoals hier het geval is, die getroffen auto’s absorberen een groot deel van de impact waardoor de schade bij een snelheid van 50 km/h vele malen minder zou moeten zijn.

  10. Jij heb in je 25 jaar beroepservaring dus regelmatig tegen stilstaande auto’s aangereden en je bent zelf vaak de stilstaande auto geweest?? Of lees ik het nou verkeerd? Mocht je zowel nooit veroorzaker en/of slachtoffer zijn geweest dan willen de km’s die je hebt gereden niets zeggen.

  11. Met zoveel kilometers op de tacho (met storm, regen, of dik pak sneeuw), wordt je vanzelf slachtoffer én veroorzaker. Iemand die zelden of ooit op de weg rijdt, heeft ook veel minder kans om veroorzaker of slachtoffer in het verkeer te worden.
    En zeg niet “mij gebeurt dat niet”, want één moment van oplettendheid is genoeg.
    Ik heb ongevallen zien gebeuren …………., daar heb ik het liever niet meer over.
    Het thuisfront heeft vaak met doodsangsten zitten wachten op een bericht.

Comments are closed.