SJG start met WhatsApp dienst

1 reactie

Het Sint Jans Gasthuis in Weert is vandaag gestart met een WhatsApp-dienst. Via WhatsApp kunnen mensen vragen stellen aan het ziekenhuis. Vooralsnog gaat het om een beperkt aantal vragen waarop men kan antwoorden. Het ziekenhuis belooft binnen gestelde tijden doorgaans binnen een uur een antwoord te geven.

Je kan dus nu snel en makkelijk een algemene vraag stellen. Dit kan op werkdagen tussen 9.00 en 17.00 uur. Buiten deze tijden kun je natuurlijk ook een vraag appen, maar dan volgt het antwoord de eerstvolgende werkdag. Bij vragen die men beantwoord moet je denken aan openings-, toegangstijden, bereikbaarheid, telefoonnummers, algemene voorlichtingsvragen of vragen over informatieavonden.

Het WhatsApp-nummer van SJG Weert wordt alleen gebruikt voor WhatsApp-berichten. Je kan niet met dit nummer bellen. Het WhatsApp nummer van SJG is 06 – 42 79 61 56. Het SJG benadrukt dat men uit privacy- en veiligheidsoverwegingen geen medische gegevens uitwisselt. Je kan de WhatsApp dienst dan ook niet gebruiken voor vragen over jouw behandeling, onderzoeksuitslagen of andere medisch inhoudelijke vragen.

Vragen waarvoor WhatsApp wel geschikt is

– Folderaanvragen
– Aanmelden voor een informatieavond
– Algemene voorlichtingsvragen
– Voor het doorgeven van suggesties of ideeën

Vragen waarvoor WhatsApp niet geschikt is

– Spoedvragen
– Uitwisseling van medische gegevens
– Doorgeven van kamernummers voor het bezoekuur
– Het verzetten van afspraken

Spoed?

Heeft jouw vraag spoed? Gebruik dan géén WhatsApp, maar bel dan met een van de onderstaande telefoonnummers:
Receptie SJG Weert: 0495 – 57 21 00
Spoedpost Weert: 0495 – 677 677 (alleen buiten kantooruren)

🔔 Heb je feedback of een nieuwstip? Vul het contactformulier in.

📰 Ontvang je onze nieuwsbrief al? Schrijf je gratis in.

Deel dit bericht
1 reactie