(Foto’s/video) In de nacht van zondag op maandag is er brand uitgebroken in een appartement aan het Prinsenstraatje in het centrum van Weert.

De brand werd iets voor 1.00 uur door een buurvrouw in het complex opgemerkt en ze belde meteen 112. Er was sprake van een brandlucht en rookontwikkeling.

De politie was al eerste ter plaatse en wist de bewoner te wekken en te redden. De andere bewoners in het appartementencomplex werden tijdelijk geƫvacueerd.

In het appartement hadden een aantal boeken vlam gevat. De toegesnelde brandweer had de brand snel onder controle. Mede dankzij de alerte buurtbewoonster was de schade beperkt gebleven.

De bewoner van het appartement is ter plaatse in een ambulance gecontroleerd op verwondingen. Hij is vervolgens opgevangen door een familielid. Het appartement is tijdelijk onbewoonbaar en Stichting Salvage is ingeschakeld voor de nazorg.

De andere bewoners mochten terugkeren naar hun appartement nadat de brandweer klaar was met het ventileren.

Video via Youtube

https://youtu.be/cn_750tYWVU