De gemeente Weert heeft een nieuwe website! En daar zijn ze trots op. Met het nieuwe design moet de online dienstverlening nóg overzichtelijker zijn voor de inwoners. Bij het bouwen en inrichten van de nieuwe website zijn ze op de stoel van de inwoner gaan zitten. Waar zijn inwoners naar op zoek? Vanuit daar zijn ze aan de slag gegaan.

In de video op www.weert.nl/nieuw geeft de gemeente je een ‘rondleiding’ door de nieuwe website.

Waarom een nieuwe website?

De gemeente Weert is altijd bezig met verbeteren van onze dienstverlening en de gebruiksvriendelijkheid van de communicatiemiddelen. Iedere maand trekt de website meer bezoekers en er wordt steeds meer gebruik gemaakt van de online ‘balie’. Daar groeien ze in mee.

Informatie is makkelijk vindbaar

De hele structuur van de website is aangepakt. Vanaf de basis hebben ze onderwerpen opnieuw ingedeeld. De website is gebouwd volgens het ‘toptakenprincipe’. Dat houdt in dat de onderwerpen waar inwoners het meest naar zoeken, bovenaan staan. De belangrijkste informatie is dus het makkelijkst te vinden.

Tessa Geelen, wethouder Communicatie: “De nieuwe website draait volledig om datgene waar inwoners naar op zoek zijn. We houden het zoekgedrag continu in de gaten en zorgen dat de juiste onderwerpen bovenaan staan. Een mooie stap in onze online dienstverlening!” Door de nieuwe, betere zoekfunctie kom je ook nog eens sneller op de juiste pagina terecht. Vanuit de zoekbalk kun je namelijk meteen doorklikken naar de gevonden suggesties. Ook hebben ze de teksten op de website geactualiseerd en herschreven.

Website is toegankelijk voor iedereen, ongeacht waar je bent

De nieuwe website is gebruiksvriendelijk op alle apparaten: computer, tablet en smartphone. Voortaan kun je dus vanaf ieder apparaat goed door onze website navigeren. Ook zijn ze bezig met het vervangen van PDF formulieren door digitale formulieren. Zo kun je bijvoorbeeld heel makkelijk vanaf je smartphone een melding doorgeven aan de gemeente.

Ook hebben ze hebben veel aandacht besteed aan de toegankelijkheid van de website, zodat iedereen gebruik kan maken van de website. Zo hebben we bijvoorbeeld een voorleesfunctie, een groter lettertype en hebben we bij het kleurgebruik rekening gehouden met mensen die minder goed zien. De toegankelijkheid heeft continu onze aandacht en stap voor stap zorgen we dat iederéén toegang heeft tot onze digitale informatie.

Jouw mening telt

Bij het bouwen van de website hebben we continu de opvattingen en ideeën van anderen geraadpleegd. De website is natuurlijk nooit af. Heb je tips of een goed idee? Of hebben ze iets over het hoofd gezien? Laat het de gemeente weten. Onderaan alle webpagina’s vind je nu een formulier waar je je reactie, idee of tips achter kunt laten.

www.weert.nl

14 REACTIES

  1. Dank u vriendelijk voor deze informatie, zal dadelijk eens gaan
    kijken of ze iets over het hoofd hebben gezien, ik denk het niet, want de
    gemeente doet iets met de opvattingen en ideeën van anderen!

  2. Mooie website, maar dat filmpje is vreselijk. Dat komt vermoedelijk door dat irritante deuntje op de achtergrond. Ik had voor wat meer uplifting gekozen. Het is immers een grote stap. Dit deuntje hoort in een filmpje van een peuterspeelzaal waarin je kinderen fruithapjes ziet eten.

  3. Het ziet er goed uit, ik heb een test gedaan.

    Vul hier uw zoekterm in:

    Micro

    Gevonden resultaten:

    6

    Ik noem er 2:

    Veel gestelde vragen maatschappelijke accommodaties Weert
    Zuid

    Bestuursopdracht maatschappelijke voorzieningen Weert Zuid

  4. Dit zal wel een initiarief zijn van GEERT GABRIELS!! ! Top vent is dat
    Meiske mag er ook zijn maar die heb ik niet gesproken nog. . ….

  5. En nu maar afwachten of de ontwerper er ook aan heeft gedacht dat het voor mensen die niet dagelijks met een pc/tablet/smartphone bezig zijn ook eenvoudig moet zijn om er hun weg op te kunnen vinden.

  6. Een nieuwe website kan nog zo goed zijn, echter de ambtenaar hierin is nog altijd de zwakste schakel mbt. communicatiebeleid naar zijn burgers

  7. Misschien moeten anderen rekening houden met ouderen, gehandicapten, mensen die geen duur internet kunnen betalen en mensen die liever als mensen leven en niet gedigitaliseerd.

  8. En dat is om te janken. Ik kreeg onverwacht geld terug van de gemeente, dit hebben ze via een brief naar mij toe gecommuniceerd. Echter, in de brief stond een oud rekeningnummer. Dus ik bel de gemeente en zeg tegen de medewerker dat ik belde om het juiste rekeningnummer door te geven. 12 minuten en 30 seconden later was de medewerker klaar om het nieuwe rekeningnummer te noteren. En het is niet zo dat ik 12 minuten en 30 seconden in de wacht heb gestaan…

    Als ik daar vervolgens een opmerking over maak is men er niet van gediend en “moet ik me niet bemoeien met hoe de medewerker te werk gaat”.

    Sneuheidsbokaal 2019 wat mij betreft.

Comments are closed.