Bospop – Heerschap actie genomineerd

In de strijd om de gunst van de klant wordt het voor supermarkten steeds belangrijker zich lokaal te onderscheiden. Daarom reiken Distrifood en Smaakt jaarlijks de ‘Local Marketing Awards’ uit als beloning voor de supermarkt die uitblinkt in het lokale marketingbeleid. Jumbo Heerschap is met haar spaaractie voor het populaire festival Bospop één van de genomineerden in de categorie ‘Beste Lokale Actie’.

Begin 2019 startte de eerste Bospop spaaractie bij Jumbo Heerschap. Gedurende 6 weken konden klanten sparen voor € 20,- korting op een festivalticket voor Bospop. De actie werd enthousiast door de klanten ontvangen: ruim 3000 klanten spaarden mee!

“We zijn vooral erg blij dat onze klanten de Bospop spaaractie zo gewaardeerd hebben. Dat dit nu beloond wordt met een nominatie voor ‘Beste Lokale Actie’ is heel bijzonder. Deze spaaractie is één van de voorbeelden hoe betrokken we zijn bij de lokale gemeenschap en op welke manier we verbinding proberen te leggen met onze klanten. We zijn ook trots dat onze fijne samenwerking met Bospop verlengd wordt: in 2020 kunnen onze klanten opnieuw sparen voor Bospoptickets!” aldus Stan Heerschap.

Ook Jordi Bos, namens de organisatie van Bospop reageert enthousiast: “We zijn super trots dat deze gezamenlijke actie gewaardeerd wordt en in aanmerking komt voor de Local Marketing Award. De gesprekken met Jumbo Heerschap over een nieuwe spaaractie zijn in volle gang. Samen bekijken we hoe we de spaaractie voor het jubileumjaar vorm kunnen geven. 2020 is voor ons namelijk een uniek jaar; we vieren het 40 jarig jubileum van Bospop en daarbij mag een nieuwe spaaractie niet ontbreken!”

De ‘Local Marketing Awards’ worden uitgereikt aan de supermarkt met de meest originele of succesvolste lokale marketing actie en de communicatie daarvan, zowel off- als online. Deze lokale helden in het zonnetje zetten, kan andere ondernemers inspireren meer aandacht aan hun lokale marketing te schenken.

Een professionele vakjury buigt zich nu over de genomineerde cases. Criteria waar de jury op let, zijn onder meer maatschappelijke en lokale betrokkenheid, effectiviteit op klantentrouw, originaliteit, formule versterkend en continuïteit.

Op dinsdag 5 november wordt de winnaar, op de ‘Dag van de Supermarkt’ bekend gemaakt.