Rookontwikkeling in woning Grathem

Grathem – (Foto’s) De ambulancedienst en brandweer zijn woensdagavond rond 17.45 uur gealarmeerd vanwege een mogelijk gaslek in Grathem.

Eenmaal ter plaatse bleek in de naastgelegen woning van de meldster dat er een pannetje te lang op het vuur had gestaan. Dit had gezorgd voor flinke rookontwikkeling dat ook bij de buren te ruiken was.

In de woning waar het pannetje te lang op het vuur had gestaan had de bewoonster de situatie zelf al onder controle gekregen. Omdat ze mogelijk rook had ingeademd werd ook een ambulance gealarmeerd. De brandweer heeft de woning gecontroleerd en de ramen open gezet om te ventileren.

De bewoonster hoefde niet naar het ziekenhuis. Ze is opgevangen door een familielid. Stichting Salvage is ingeschakeld voor de nazorg omdat er toch even sprake is geweest van rookontwikkeling in de woning.