Brand in meterkast van woning in Hunsel

Hunsel – De brandweer is zondagavond omstreeks 22.15 uur gealarmeerd voor een woningbrand aan de Kallestraat in Hunsel.

In de meterkast van de woning was een brand ontstaan. Voordat de brandweer arriveerde had de bewoner zelf de brand weten te blussen met een brandblusser. Vervolgens werd uit voorzorg de stroom uitgeschakeld en werd er met een warmtebeeldcamera een nacontrole uitgevoerd.

Bij de brand was flinke rookontwikkeling ontstaan en de rook had zich in de woning verspreid. De brandweer heeft de woning geventileerd. De meterkast heeft brandschade opgelopen. Enexis zal de meterkast beoordelen. Stichting Salvage is ingeschakeld om de schade op te nemen en de nazorg van de bewoners te verzorgen.

Door het kordaat optreden van de bewoner raakte er niemand gewond en bleef de schade beperkt.