Bewoners van het wooncomplex aan Sint Louis in de binnenstad van Weert hebben zondagmiddag alarm geslagen nadat zij een brandlucht hadden waargenomen. De brandweer kwam ter plaatse en stelde een onderzoek in.
De melding van een brandgerucht kwam rond 17.00 uur binnen bij de meldkamer. Waarom meerdere bewoners alarm sloegen, werd ter plaatse duidelijk. In november 2023 werd in het complex eveneens een brandlucht en rookontwikkeling gemeld. Daarnaast brak er twee keer brand uit in oktober 2025.
Brandweer onderzoekt woningen en parkeerkelder
De brandweer controleerde meerdere woningen en de parkeerkelder van het complex. Daarbij werd geen oorzaak van de brandlucht aangetroffen. Ook was aan de buitenzijde van het gebouw geen rookontwikkeling zichtbaar. Na de controles keerde de brandweer terug naar de kazerne.
Over de oorzaak van de waargenomen brandlucht is niets vastgesteld. Er zijn verschillende mogelijke verklaringen, maar daarvoor is geen bevestiging gevonden.





