(Foto’s) De brandweer is woensdag omstreeks 1.40 uur gealarmeerd voor een brandgerucht in het appartementencomplex van St. Louis.

Bij een appartement was een rookmelder afgegaan en ook was er een stop doorgeslagen in de meterkast. De bewoner vertrouwde het niet en waarschuwde de brandweer. De brandweerlieden gingen op inspectie uit en kwamen er achter dat de boiler de boosdoener was. Deze zorgde voor kortsluiting en de doorgeslagen stop. Dit heeft waarschijnlijk lichte rookontwikkeling veroorzaakt waardoor de rookmelder werd gearriveerd.

Het kostte enige tijd, maar de brandweerlieden wisten de oorzaak te vinden en daarmee was ook de situatie onder controle. De boiler kan niet meer worden gebruikt, maar de bewoner kon wel weer veilig in zijn bed kruipen.