Weerter artiesten en bedrijven werken swingend samen

Screenshot videoclip

Op sociale media zorgt de ‘Lederhose Polka’ voor een groeiende rage. De muziek slaat goed aan, zo was ook op de onlangs gehouden Weerter kermis te merken. Bij vele attracties en standhouders was het nummer van Peter Plotseling te horen.

“Bijzonder mooi dat op dit grote evenement in de Weerter binnenstad een échte Weerter productie te horen is waaraan artiesten en bedrijven uit de van Horne-stad aan hebben bijgedragen”, zo vertelt producent Johan Keijers van www.musicgroup.nl.

Peter Plotseling

Op TikTok is de ‘Lederhose Polka’ van Peter Plotseling ook een rage. Diverse alternatieve filmpjes zijn er inmiddels te zien. “Erg leuk om te zien dat het bij bezoekers van dit platform ook aanslaat”. Op andere sociale media is er nog meer aandacht voor het nummer van Peter Plotseling. Zo is het nummer op YouTube al ruim 16.000 keer bekeken. 

Voor dit project werd Weertenaar Patrick Hendrikx omgedoopt naar Peter Plotseling (www.peterplotseling.nl). Patrick is geen onbekende in de feestmuziek. Hij staat al jaren garant voor geweldige optredens in heel het land. 

Weerter productie

Weerter bedrijven waren dan ook erg enthousiast over het product. Bij Ron van Heugten van BCM namen ze voor het green screen een clip op die succes na succes boekt op YouTube.

“We hebben de ‘Lederhose Polka’ opnieuw uitgebracht in een modern fris jasje. Hierdoor komt het accordeonnummer nog beter in de hoofden van feestende mensen”, aldus Keijers. Hij wist M. Nesse en F. Curry, eveneens uit Weert, te strikken om een remix te maken van het bekende nummer. 

Daarnaast waren Ferry Nijsen en Erik Kappel uit Weert bezig met de montage van de videoclip. Door ‘Party Time’ op de Maaspoort werden Sem Koppen en Olof Peeters omgetoverd tot echte Tiroler mannetjes die op ludieke wijze een dansje maken.

Phil Aspers maakte de pre-master en sleutelde nog wat aan de sound. “Tenslotte maakte reclamebureau ‘aan 15 Vormgeving’ uit Weert de graphics, waardoor een mooie samenwerking tot stand kwam tussen diverse bedrijven en artiesten uit Weert – met een geweldig resultaat”. 

De ‘Lederhose Polka’ werd binnen 14 dagen na de release al ruim 16.000 keer bekeken op YouTube. Ook op TV Oranje wordt de clip uitgezonden. “Op dit moment stromen uit heel Nederland reacties binnen waar we allemaal bijzonder blij van worden!”

Bekijk de video: https://youtu.be/XyAx9Q-_fsw