Gewonde na brand in trappenhuis van wooncomplex in Budel

Budel – Zondag omstreeks 4.00 uur werden de hulpdiensten gealarmeerd vanwege een incident bij een wooncomplex aan de Aldenborghlaan in Budel.

In eerste instantie was er melding gemaakt van een persoon die uit het raam hing. Bij aankomst van de politie werd al snel duidelijk waarom: het appartement was gevuld met rook als gevolg van een brand in het trappenhuis.

De brand in het trappenhuis was door onbekende oorzaak ontstaan, waarbij de rook naar boven trok. De bewoner van de bovenste woning op de tweede verdieping werd naar het ziekenhuis vervoerd vanwege het inademen van rook.

Omdat er geen reactie kwam bij het appartement op de tweede verdieping, heeft de brandweer de deur geforceerd. Hier werd echter niemand aangetroffen. De bewoners van de begane grond wisten zichzelf in veiligheid te brengen.

Ondanks dat de brandweer de situatie snel onder controle had, heeft het wooncomplex aanzienlijke schade opgelopen. Stichting Salvage is ingeschakeld om de bewoners bij te staan bij de afhandeling van het incident.

Wat betreft de oorzaak blijft het vooralsnog onduidelijk. De brand is ontstaan bij de fietsen in het trappenhuis, waar mogelijk een ontbranding heeft plaatsgevonden. Echter, kortsluiting elders wordt ook als mogelijke oorzaak overwogen.