Woensdag trok het allereerste Risse Promotieteam de regio in. De actie, onderdeel van de campagne rondom het 60-jarig bestaan, was “een groot succes”, aldus Risse Groep. Medewerkers in kleurrijke T-shirts, passend bij de kernwaarden van Risse Groep, gingen op pad in het centrum van Weert en de gemeentehuizen van Weert en Nederweert.
Onjuist beeld van Risse Groep
Het beeld dat mensen van Risse Groep hebben, klopt niet altijd. Sommigen denken nog dat het vooral draait om buitenwerk, zoals schoffelen. In werkelijkheid begeleidt de organisatie een brede en diverse groep mensen naar passend werk bij werkgevers en partners in de regio. Dat varieert van scholieren tot mensen met een mbo- of hbo-(+) achtergrond. Kortom: iedereen die (tijdelijk) extra ondersteuning kan gebruiken op de arbeidsmarkt, is welkom.
Het promotieteam trakteerde voorbijgangers op een wafel en ging in gesprek. Daarnaast werden er flyers en uitnodigingen verspreidt voor de Open Dag op zaterdag 14 juni. De reacties in Weert waren enthousiast en hartverwarmend.
Samenwerking met gemeenten
Daarnaast bracht het team een bezoek aan wethouders Carla Dieteren (Nederweert) en Martijn van den Heuvel (Weert). Binnenkort volgt ook de gemeente Cranendonck. De drie gemeenten zijn belangrijke partners van Risse Groep en kregen een feestelijke Risse-taart als dank voor de samenwerking.
Beide wethouders reageerden positief op de campagne. Ze merkten de driehoeksborden en abri’s met Risse-medewerkers op in de drie gemeenten, net als de video’s die verschenen op verschillende platformen. Deze campagne-uitingen geven een gezicht aan de organisatie en vertellen persoonlijke verhalen. In het gemeentehuis luisterden de wethouders naar enkele van die verhalen, zoals dat van Aris uit Irak die nu werkcoach is bij Werk.Kom, Mario die na een moeilijke periode anderen ondersteunt en Damian die zich bij Risse Groep verder kon ontwikkelen.