Orgel in woning is uitgespeeld

(Foto’s) De brandweer, ambulancedienst en politie zijn donderdag rond 13.30 uur gealarmeerd voor een woningbrand in de wijk Moesel.

In een woning aan de Anna van Burenstraat was brand ontstaan in een orgel. Vermoedelijk was kortsluiting de oorzaak met als flinke rookontwikkeling als gevolg. De bewoner wist nog snel de stekker uit het stopcontact te trekken en zichzelf en zijn vrouw in veiligheid te brengen.

De bewoner had een klein beetje rook ingeademd en werd in een ambulance medisch gecontroleerd. Hij hoefde niet mee naar het ziekenhuis. De brandweer hoefde niet te blussen en heeft een nacontrole uitgevoerd. De orgel is flink beschadigd geraakt en niet meer te gebruiken.