Bedrijf uit Helmond ingeschakeld voor doorstart Weerter citymarketing

6 reacties

In juli van dit jaar heeft de Stichting Weert Marketing haar opdracht teruggegeven aan de gemeente. Die heeft tijdens de raadsvergadering van 28 september besloten een budget van € 100.000,- beschikbaar te stellen voor een kwartiermaker citymarketing, met als doel de stichting nieuw leven in te blazen. Deze kwartiermaker is inmiddels gevonden in het Helmondse bedrijf Trifaire BV.

Trifaire BV

Trifaire BV is zeer bekend in de wereld van citymarketing en nauw betrokken bij de opbouw en herijking van citymarketingorganisaties bij gemeenten in Zuid-Nederland. Succesvoorbeelden zijn onder andere Eindhoven, Venlo en ‘s-Hertogenbosch.

Het bedrijf is zowel goed bekend met het vakgebied citymarketing, als met bedrijfsvoeringsaspecten en het politieke proces binnen gemeenten. Daarbij is Trifaire BV een neutrale partij voor de partners in Weert en zodoende goed in staat om het opbouwproces – waarin de samenwerking met alle relevante stakeholders in Weert van groot belang is – te begeleiden. Dit alles vanaf een afstand van slechts zo’n 30 kilometer.

Allemaal redenen voor het college van B&W om de opdracht de Stichting Weert Marketing nieuw leven in te blazen te verstrekken aan het Helmondse bedrijf.

Kwartiermaker aan het werk

Trifaire BV zal het totale opbouwproces van een nieuwe citymarketingorganisatie begeleiden. Hierbij hoort onder andere het bemensen van de Stichting Weert Marketing, het maken van een (meerjaren)uitvoeringsprogramma, het medeorganiseren van promotionele activiteiten waarbij relevante stakeholders actief betrokken worden en het borgen van randvoorwaarden die nodig zijn om Stichting Weert Marketing in de toekomst succesvol te kunnen laten werken. Ook zal Trifaire BV als kwartiermaker aandacht besteden aan de noodzakelijke afspraken tussen gemeente en organisatie en de bijbehorende langjarige financiering.

Het Helmondse bedrijf zal de nieuwe Stichting Weert Marketing tot en met het vierde kwartaal van 2024 begeleiden om een goede basis neer te zetten om de komende jaren succesvol te kunnen zijn voor zowel de gemeente als de relevante stakeholders binnen de gemeente. In de openbare raadsinformatiebijeenkomst van 28 november aanstaande zal de kwartiermaker de aanpak van de opbouwfase citymarketing toelichten.

🔔 Heb je feedback of een nieuwstip? Vul het contactformulier in.

📰 Ontvang je onze nieuwsbrief al? Schrijf je gratis in.

Deel dit bericht
6 reacties